שלום בית לגברים בלבד

אתה רציני? שוב אתה כפוי טובה?

לא מאמינה שאחרי אלפי שנים מאז ימי האדם הראשון במקום להודות על הטוב ועל זה שיש לך אשה, אתה בא בטענות ובתלונות לבורא עולם בסגנון "האשה אשר נתת עימדי…" (בראשית ג', פס' 12). תתבייש.

לידיעתך, האשה היא חלק ממך. ממש חלק מהנשמה שלך שמראה לך את התיקון שלך בעולם הזה. היא מראה לך בהגדלה מה לתקן בעצמך (כל העולם סביבך הוא מראה מגדילה- מראה בהגדלה ובהגזמה מה עליך לתקן בעצמך). אם אשתך שכחנית – אתה קצת שכחן, אה? האשה פחדנית? כנראה שאתה קצת מפחד בתקופה האחרונה. וכן הלאה. תקן את עצמך והאשה תתהפך 180 מעלות בן לילה. באחריות. הודה לאל שאינך ערירי וגלמוד. שמע בקול אשתך ויהיה לך טוב. בספר בראשית, אפילו ה' אומר לאברהם לשמוע בקול שרה. כגודל האהבה וההערכה שלך לאשתך וכגודל הכרת התודה שלך לבורא – כך יהיה שכרך בעולם הבא וגם בעולם הזה בצורה של פרנסה בשפע ובקלות. האשה היא צינור השפע העיקרי דרכו ירעיף עליך הקב"ה רק טוב.

ובקיצור, מי שמשמח את אשתו- ה' ישמח אותו באותה מידה ואף למעלה ממנה. מי שמצער את אשתו או מעליב אותה – שיהיה לו בהצלחה עם הקפדה משמיים.

פעם היה לי מטופל שסבל מבעיות בזוגיות ואשתו תמיד היתה עצובה. הוא סיפר בהתפעלות שהלך לפסיכולוגית מדהימה, שאמרה לו: "אשתך אחראית על אושרה, ולא אתה! אתה אחראי על אושרך וכן הלאה". געיתי בצחוק… אבל האמת שזה די מצער- כמה נזק יכולה לעשות פסיכולוגית אחת. הרי מהי המהות של הזוגיות? כמו עם הכרובים [מסמלים אהבה בין איש לאשה, ”בשעה שהיו ישראל עולים לרגל – מגללים להם את הפרוכת ומראים להם את הכרובים שהיו מעורים זה בזה ואומרים להם: ראו חיבתכם לפני המקום כחיבת זכר ונקבה“ (יומא נד א)] בפרשת "תרומה"- מיקשה אחת! לא ניתן להפריד בין מצב פיזי ונפשי של שני בני הזוג. כשלבעל יש בעיית ערמונית (נובעת לרוב מבעיה ביחסים עם ילדים) אני רואה בעיית שד (גם כן, לרוב עקב בעיה ביחסים עם ילדים) אצל אשתו, כי שניהם נשמה אחת מחולקת לשניים. למטופל הזה היתה עצבות גדולה- צער קיומי ותחושת חוסר חיבור וחוסר שייכות לעולם הזה. – ואשתו רק שיקפה לו את זה כמו במראה מגדילה. הסברתי שאם יהיה בריא ושמח כל הזמן גם היא תהיה בריאה ושמחה.

מה הבעיה שלך? אתה כבר לא אוהב אותה? לידיעתך,  אהבה רומנטית היא מושג מומצא בעיקר ספרות החל מהמאה ה- 19.

אתם מתווכחים המון ועוד ליד הילדים? יש לי שיטה מדהימה לסיים ויכוחים ב- 5 שניות! תגיד לבת הזוג "את צודקת"! וככה אפשר ללכת לישון מיד בלי לגרור ויכוח עד חצות. נסה ותהנה.

שימו לב מה קורה למי שהתגרש. התסריט השכיח הוא כזה: הגירושים לא פותרים את הבעיות אלא מחמירים אותן. מתגרשים ולא מבינים שהתקלה היא בך. הרי בת הזוג הוא רק מראה מגדילה…. אם לא תיקנת את עצמך תקבל שוב את אותו דבר רק גרוע יותר. ואז מה שבא אחרי בת הזוג זו אותה גברת בשינוי אדרת + באגים חמורים הרבה יותר. עד שתבין מה עלייך תקן בעצמך. הנה דוגמה מהחיים:  חבר שלי התגרש כי אשתו היתה קצת בזבזנית. התגרש והתחתן עם אשה בעלת אותו שם. היא שברה שיאי ביזבוז אולימפיים – ביזבזה 60,000 (ובמילים: שישים אלף ש"ח) ביום אחד. הבנת?

עכשיו לך (או עדיף: רוץ!) תבקש סליחה. בדרך הביתה קנה (במקום פרחים, שוקולדים וטבעת יהלום) דלי של צבע, כמה דיבלים, וקרש גיהוץ חדש. כעת צבע את כל הבית (מזכירה לך לכסות את הרהיטים ואת הריצפה בעיתונים…), בצע את כל התיקונים שאשתך כבר חצי שנה מתחננת שתעשה, וגהץ בשמחה בשירה ובזימרה את ערימת הגיהוצים שמחכה לך כבר חודש. זה כבר יספיק כדי שרעייתך תסלח. במחשבה שניה, עכשיו (אם הסתיימו כל עבודות השיפוץ, התיקון והגיהוץ) לך לקנות יחד איתה את כל השאר- שתבחר בעצמה פרחים (התמונה באדיבות 'פרח בר'), שוקולדים (שוקולד מריר איכותי 80% ומעלה) וטבעת יהלום.

בהצלחה.

מביאה פה את דברי הרב יגאל כהן, שמרשה לצטט אותו.

כתיבת תגובה

אנחנו לא נשתף את כתובת המייל שלך עם אחרים. שדות חובה מסומנים *

שלח