דלקות אוזניים בתינוקות

השעה 3:00 בלילה, התינוק בוכה וצורח מכאב, סובל מחום, ומושך לעצמו באוזניים? כמעט כל הורה חווה מצב דומה של דלקת אוזניים לפחות עם אחד מילדיו. מצב כזה עלול לחזור על עצמו בערך כל חודשיים, ולהסב סבל נוראי למשפחה שלמה. ואכן, תינוקות רבים סובלים מדלקות אוזניים חוזרות ללא הסבר נראה לעין. וכך "זוכים" הוריהם לעוד ועוד לילות בלי שינה.

המענה של הרפואה הקונבנציונלית במקרה כזה הוא פעמים רבות טיפול אנטיביוטי, למרות ש- 70% מדלקות האוזניים יחלפו גם בלעדיו.

 

תאור מקרה

יערה היא תינוקת מקסימה בת שנה וחצי. מזה כמה חודשים סובלת מדלקות אוזניים חוזרות.  לרוב, מצב האוזניים משקף את מצב הכליות. הוריה של יערה סובלים מבעיה בעלת מקור דומה- לשניהם יש כאבי גב תחתון שגם הם מקורם בכליות.

 

טיפול

ליערה ולהוריה יש חולשה של הכליות עקב פחד. חולשה זו השפיעה על האוזניים של התינוקת וגם על הגב התחתון של הוריה.  בנוסף לבעיית הכליות שהתינוקת משקפת להוריה באמצעות כאבי אוזניים, שאלתי את ההורים האם הם צועקים הרבה על יערה. האם והאב הודו שאכן, ה"חבלנית הקטנה" הולכת מגיל 10 חודשים, וכך מחטטת בכל דבר בבית וגורמת נזקים: הפכה מגירות, נגסה סבון (טוב שהיה משמן זית), בלעה משחת שיניים וכד'.

גם ילדיהם הגדולים בני ה- 8 וה- 6 נוהגים לצעוק עליה לעיתים קרובות. בזמן שצועקים עליה שמו לב שהיא מכסה את אוזניה בידיה ועוצמת עיניה.

יערה טופלה בביו-אנרגיה בכליות, באוזניים ובכבד (לתיקון נזקי האנטיביוטיקה). הפגיעה בכליות היתה חמורה, שכן ההורים, מתוך רצון להקל על כאביה, נתנו לה סירופ לשיכוך כאבים ולהורדת חום, שידוע כפוגע בכליות.

ברמה התודעתית, ניתנו להוריה של יערה כלים כיצד להמנע מפחד. למשל, לבנות חזון אישי וחזון משפחתי לעוד 10 שנים. כמו כן, עליהם להתמודד עם עול של משכנתא גבוהה, ואולי יקבלו הלוואה מהוריהם כדי לצמצם אותה, וכך לצמצם את הפחד בחייהם. ניתנו עצות לחינוך התינוקת כך שיימנע כמעט לגמרי הצורך לצעוק עליה. ברור שבמקרים מסוכנים אסון כמו טיפוס על מעקה של מרפסת צריך  לנזוף קשות.

ברמה התזונתית, ההורים התבקשו להפסיק להאכיל את יערה ואת עצמם במוצרי חלב פרה ובשמרים, ולצמצם צריכת חיטה למינימום. עליהם להפחית מאד צריכת מלח (ובעברית: להפסיק לקנות במבה וחטיפים) ולשתות יותר מים. להרבות באכילת: גבעולי סלרי וסלרי בכלל (שורש, עלים), לטחון לה לתוך דייסה או לתוך אורז כמה זרעי דלעת לא קלויים, שני אגוזי ברזיל ביום, שעועית בכלל, ובפרט שעועית לבנה גדולה(kidney bean)  ושעועית שחורה אחרי שהושרו והונבטו, אננס טרי, ומנגו (רק בעונה). לאכול יותר דגים ואצות, ומעט מאד אם בכלל בשר בקר (מקסימום פעם בשבועיים- רק בשבת). מועיל גם, כמו תמיד, לקרוא תהילים, ובמיוחד פרק תהילים כ"ו עוזר לריפוי כליות.

                                      

תוצאות הטיפול

דלקות האוזניים של יערה פסקו וכאבי הגב של הוריה נעלמו. ברגע שלמדו איך לגרש את הפחד הילדה הבריאה.

 

הכותבת היא סיגי גולן-נחמני

הכל קשור

ריפוי  גוף-נפש

טלפון:     077-9343474

[email protected]

בקרו באתר  https://www.sigi.co.il

 

כתיבת תגובה

אנחנו לא נשתף את כתובת המייל שלך עם אחרים. שדות חובה מסומנים *

שלח

 

גב, ברכיים, מע' השתן

מיגרנות

מיגרנה (בעברית : צדעת, צִלְחָה, או צַלְחִית) מאופיינת בהתקפים של כאב חד, הפוגעים בדרך כלל בחצי אחד של הראש. למיגרנה מתלוות לעתים קרובות בחילה, הקאה, רגישות גבוהה לאור ולרעש, ולעתים נדירות

קראו עוד »
גב, ברכיים, מע' השתן

כאבי גב – סיבות ופתרונות

כאבי גב נפוצים מאד באוכלוסיה הבוגרת. רובנו סבלנו או נסבול מכאבי גב בתקופה מסוימת בחיינו. עמוד השידרה מייצג בעיקר את הכליות. אם הכליות אינן מתפקדות

קראו עוד »