כינים

כינים, המכה השלישית שהביא הקב"ה על המצרים, אינה פוסחת על מוסדות חינוך בישראל, ולא רק ילדים נדבקים בה. צוותים חינוכיים, הורים, סבים – איש אינו חסין מפניה. זכורה לי גננת, שהתלוננה בפני על ייסורי המצפון שלה, כשגילתה שהדביקה בכינים את אביה הקשיש בהיותו על ערש דווי.

לרוב הסיבה הנפשית לכינים היא עודף מחשבות. סיבה אפשרית נוספת- כינים מפרישות חומר שמונע קרישה בעת יניקת הדם מהפונדקאי. חומר זה יכול להציל חיים במקרה של קרישת יתר של הדם או בעיה של היצרות מסוכנת של כלי דם בראש.


תאור מקרה

קרן בת  35 מירושלים, מורה מחנכת בבית ספר יסודי ואם לילדה בת 10. היא ובתה סובלות מזה חצי שנה מהידבקויות חוזרות ונשנות בכינים. הגרד בראש מציק מאד לשתיהן.  דבר לא הועיל בטווח הארוך – לא תכשירים רעילים ולא תרופות סבתא. קרן מצויה כרגע בהליכי גירושים מורכבים וקשים, תוך כדי נסיונות למצוא דירה לה ולבתה. הדירה הנוכחית שייכת לבעלה.


טיפול

הסתבר, שהילדה נדבקה בכינים הרבה לפני האם, אבל האם לא הבינה את המסר מה עליה לתקן, ולכן נדבקה גם היא.  לשיטתי, הילדים הם כמעט תמיד בריאים, וכל מחלה שלהם מיועדת להעיר את הוריהם לתקן את עצמם.

ברמה הנפשית עוברים על קרן ימים לא קלים. היא מתרוצצת למצוא דירה וגם טרודה בהסכם הגירושים המתהווה, לפיו צפוי לה קושי כלכלי עקב תשלומי מזונות מגוחכים שמציע האב לשלם.

מבדיקת ציפורניה, לשונה ועיניה של קרן משתקפת תקלה במערכת העיכול. כינים הן טפיליות, וכדי למנוע הישנות ההדבקה עליה להמנע משמרים ומפטריות, שמעודדים טפילות ויחסי תלות בין בני אדם.

קרן היתה תלויה מאד בבעלה. הוא היה אחראי בצורה מוחלטת על ענייני הכספים, הביטוחים, התיקונים בבית ועוד. קשה לה לדמיין את עצמה מתפקדת לבדה. כלומר כרגע יש קושי לעכל את המציאות. מחשבות רבות מתרוצצות בראשה, וכל זה בנוסף לעול של גידול הבת, מלאכת ההוראה, וכמובן בנקיונות לפסח. עודף המחשבות הוא הגורם העיקרי שמשך את הכינים אליה.

קרן טופלה בביו-אנרגיה בעיקר במערכת העיכול, בריאות (עקב צער על הליך הגירושים) ובראש. היא חשה התחממות בבטן ובבית החזה, וזרם חשמלי קל ועדין בקרקפת.

הצעתי את הטיפול היעיל ביותר לכינים: להמיס חבילת מרגרינה בסיר קטן, ולאחר קירורה לטמפרטורת החדר למרוח על כל השיער ושורשיו, אפשר בעזרת מברשת למריחת ביצה על בורקס, ולהשאיר כך למשך שעה. אפשר לעטוף את הראש בכובע אמבטיה, כדי לא ללכלך רהיטים ובגדים. אחר כך יש לחפוף כרגיל, לסרק במסרק סמיך, ולהחליף מצעים ומגבות. יש לחזור על הטיפול כעבור 7 ימים, ואז לשכוח מהכינים.

ברמה התודעתית, הסברתי לקרן איך להיבנות ולהתחזק בעקבות הגירושים, לצאת לדרך חדשה של עצמאות, ולא לראות בגירושים אירוע מפרק והורס אלא מגבש ומיטיב בטווח הארוך. עליה להתחבר בקלות לנתיב שמייעד לה העולם, כי הוא לטובתה. אסור ליפול לעצבות, כי ברגע שתהיה בשמחה העולם יזמן לה את כל מה שחלמה עליו בקלות ובמהירות.

 

תוצאות הטיפול

למחרת קרן הרגישה טוב, הכינים נעלמו לגמרי לה ולבתה. במפתיע, אפילו הגרודים שיכולים להמשך מספר ימים לאחר היעלמות הכינים נפסקו גם הם. קרן התרגשה לספר שקיבלה שיחת טלפון מפתיעה ממכר, שהציע להשכיר לה בזול דירה אידיאלית, ממש כמו שחלמה למצוא.

 

הכותבת היא סיגי גולן-נחמני

הכל קשור

ריפוי  גוף-נפש

טלפון:     077-9343474

[email protected]

בקרו באתר https://www.sigi.co.il

צילום תמונה: תמיר ישעיהו

 

תגובה אחת

  1. בקרב קשישים, כינים יכולות להציל מאירוע מוחי כי, בדומה לעלוקות, הן מכניסות חומר נוגד קרישה למחזור הדם של הפונדקאי. במדינות מזרח אירופה היה מקובל טיפול בעלוקות במקרים של קרישי דם ברגלים.

כתיבת תגובה

אנחנו לא נשתף את כתובת המייל שלך עם אחרים. שדות חובה מסומנים *

שלח

 

ריפוי ואורח חיים בריא

מה מותר לאכול לרוב מטופלי

הלחמים שמרשה לחולי צליאק ולמי שזמנית אסור להם גלוטן הם רק 4 סוגי לחמים: "לחם כוסמת ירוקה" של "אנשי הלחם" מקיבוץ מורן, לחם כוסמת ירוקה

קראו עוד »
טיפים

טיול גלילי בחורף

בחורף תשפ"ד נסענו לטיול חנוכה בן שלושה ימים  11-13.12.2023 בגליל. לנו ביבנאל. כל הדרך מנתניה לגליל נראתה כמו לקוחה מאגדות האחים גרים- מרחבים ירוקים אינסופיים. במפתיע

קראו עוד »
טור גוף-נפש

ריח רע בפה

באשת הפה- האליטוסיס (Halitosis) – שם מזעזע לבעיה רפואית מוכרת כל כך לריח פה בלתי נסבל. חברות המייצרות מוצרי הגיינה לפה, שלרוב כלל אינם בריאים לגופנו,

קראו עוד »