מה הקשר בין גוף ונפש?

מחלות מטרידות את בני האדם בכל העולם. יש מי שניגש לחפש תרופה אצל רופא בקופת חולים, ויש מי שרואה במחלות סימפטום, שמעיד על בעיה בנפש. למשל, ביהדות ישנם נגעים שבהם הכהן הוא המאבחן והמטהר את האדם, אחרי שהנגע נרפא והחולה חזר בתשובה על מעשיו, כמו במקרה של צרעת (מצורע=מוציא שם רע). מנסיוני הטיפולי, אין להפריד בין גוף ונפש, כי הם מהווים מכלול בלתי ניתן להפרדה. כולנו נשמות שירדו לתוך גוף חומרי, גוף נפלא ושימושי, אך גם מראה לנו מה לתקן ברמה הנפשית. חז"ל ידעו את זה ואמרו: "עשרה דברים משמשין את הגוף, ואלו הם… כבד לחימה, מרה לקנאה… קיבה לשינה, כליות יועצות, לב מבין" (מדרש רבה לויקרא פרק ד'). לפי הגישה בה אני דוגלת, אין שום פציעה/מכה "במקרה". גם אם אדם הלך ברחוב ונפל ונשברה רגלו או נעקצה– הנשמה שלו היא שהביאה עליו את זה, כדי להראות לו מה לתקן ברמה הנפשית.
מתוך ההבנה שכל המחלות מקורן בנפש האדם אני מצליחה בקלות ובמהירות לרפא אנשים גם ממחלות, שאין להן תרופה ברפואה הרגילה/הקונבנציונלית.

תאור מקרה
לאחרונה הגיעה אלי לטיפול דלית – בת 45, נשואה עם 3 ילדים, עובדת במשרה פקידותית. בנה בן ה- 13 אושפז לאחרונה עם דלקת בקרום הלב. כבדרך אגב, היא סיפרה, שמזה זמן סובלת מכאבים בפרק כף היד, ולאחרונה עקצה אותה דבורה… בדיוק שם – בפרק כף היד. אין היא מצליחה להתגבר על הכאבים, והם מקשים עליה את התפקוד היומיומי.

טיפול
לרוב, ילדינו מהווים מראה ומשקפים לנו מה לתקן בעצמנו. הסברתי לדלית, שהגוף של בנה מראה לה שעליה לתקן את קרום הלב או מעטפת הלב שלה בהקדם. זוהי מעטפת שמגנה על הלב בעת פעולתו מבחינה נפשית פגיעה בה מייצגת אובדן אמון בבני אדם. למי? קודם כל לילד, אבל גם לאימו! אמרתי לדלית: "גופך משדר לך בדיוק את אותה מצוקה נפשית של ילדך – פרק כף היד גם הוא מסמל את מעטפת הלב, ופגיעה בו מאותת לך מזה זמן מה לתקן. העולם אוהב אותך- שלח דבורה כדי לעקוץ ולרפא בדיוק היכן שצריך! אבל לא די בכך – צריך גם שינוי בנפש. דלית, אנא קחי אחריות על חייך ותקני אותם. החזירי את האמון בבני אדם אל ליבך. אם מישהו מעל באמון שלך, סלחי לו. איך? למשל, להפחית את עוצמת הפגיעה בעיניך (הוא לא התכוון, ואינו חכם מדי, זה קרה בטעות וכו'). בנוסף, דברי עם בנך. שאלי אותו מי פגע באמון שלו ואכזב אותו ונסי לשקף לו את הבעיה מזוית שונה ולגרום לו למחול על כך. אם זה ייעשה, הבטחה שלי, כבר למחרת פרק היד שלך לא יכאב והילד יתרפא, ממש כמו קסם".

ה"קסם" פעל כמתוכנן. דלית ובנה נרפאו אחרי הטיפול שלי, בעיקר כי עשו את השינוי הפנימי שהצעתי.

הכל קשור
יעוץ גוף-נפש ותזונה
לחיי בריאות ושמחה
טלפון: 077-9343474
[email protected]
בקרו באתר: https://www.sigi.co.il

כתיבת תגובה

אנחנו לא נשתף את כתובת המייל שלך עם אחרים. שדות חובה מסומנים *

שלח