תזונה תומכת כבד

יש להרבות באכילת אבוקדו, ארטישוק, שומר ופאפיה לצורך ניקוי ושיקום הכבד.  גם סלק עוזר להיפטרות מרעלים. להזהר משמנים שמופקים מכותנה ומזרעים כמו קנולה וחריע. לצרוך שמן שמופק רק מפירות (כמו זית וענבים) ורצוי רק מכבישה קרה. להפחית ככל הניתן צריכת מזון מהחי.
זרעי שומר מאד מועילים לכבד. לא צריך לטחון! אפשר לשים בסלט, בעוגיות וברקיקים מלוחים. או לשים בכוס מים ואחרי שעה לשתות את המים בלי הזרעים התדר עובר לשם וזה מספיק לתיקון כבד. אפילו לשתות את המים האלה מדוללים זה מועיל. מי שרוצה ילעס או יבלע את הזרעים כמו כדור. רצוי לשים גלעין אבוקדו מקולף לגמרי בכוס מים ולשתות את המים (כל הזמן למלא עוד ועוד כמה שרוצים) למשך יום שלם, ואז לזרוק או להנביט את הגלעין. עוזר לתקן כבד.
להמנע לגמרי מ: חיטה (פוגעת בכבד של רוב האנשים), פריכיות אורז וכל הפריכיות לסוגיהן, בשר בקר, חלב פרה ומוצריו, אלכוהול,  שמרים ופטריות מכל הסוגים, מזון מטוגן, וירקות ממשפחת הסולניים (תפו"א, עגבניה, פלפל ירוק וחציל. מותר עגבניית שרי ומותר בטטה מתוקה). אנא אל תיגעו בנס קפה. עדיף קפה שחור רק אם חייבים בכמות קטנה מאד (אפשר חצי כפית ברבע כוס מים או בכוס קטנה כמו של גמדים בבוקר ועוד חצי בשעה 4 וזהו). נס קפה פוגע פגיעה אנושה בכבד. אסור קארי, כורכום, פלפל צ'ילי (פלפל שאטה).

להלן הבחנה בין מזונות קרים לעומת חמים בתרבות הודית, סינית ופרסית- ולא משנה אם הקפאת את התמר או בישלת את הפרי או הירק- התכונה של קור או חום אינה נעלמת. כדאי לטובת החלמה מהירה של הכבד להעדיף מזונות "מקררים" (לא קרים!) את הכבד כמו:
רימון, חמוציות, דובדבנים, תותים ופירות יער.
אשכולית או פומלית אדומה – מאד מקררת כבד שסובל מעודף כעס. אפשר פעם ביום לשים גרעין של אשכולית אדומה על הלשון ולבלוע עם מים כמו כדור. לתינוקות ולפעוטות אפשר לשים גרעין אשכולית אדומה בכוס מים ואחרי לילה לתת להם לשתות רק את המים.
תפוז (אם זה מיץ- יש להוסיף כמה טיפות לימון סחוט טרי) – במיוחד תפוז דם, וכן כל שאר פירות ההדר.
פסיפלורה, אבטיח, תפוח עץ (במיוחד ירוק) , אגס, ענבים, שזיף, נקטרינה, ואפרסק.
עלים ירוקים וירקות ירוקים הם לרוב מקררים – מלפפון, קישוא, זוקיני, כרוב ירוק או סגול, שעועית ירוקה, אפונה, נבטים, סלרי, תרד, מנגולד, קייל, חסה, מנטה, נענע.
ירקות ממשפחת המצליבים – ברוקולי, קולורבי, כרוב, כרוב סיני וניצנים, שומר, כרובית, לפת, צנון וצנונית.
דלעת, דלורית, ירקות שורש (חוץ מתפו"א) כמו סלק ובטטה, שעועית מאש,  אצות.
יוגורט עיזים או כבשים.

להשתדל מאד, לפחות בשבוע הראשון לטיפול, לא לאכול מזונות "מחממים" כלומר להמנע מ:
תמר, מלון, תאנה, בננה.
תפוח אדמה (מותר בטטה מתוקה ללא הגבלה), חציל, גמבה ירוקה.
חריף (אם יש קצת סחוג באוכל זה לא נורא. הכוונה לא לצרוך בכמויות). שום ובצל מותר.
פלפל שחור
ערמונים
קורנפלקס מכל הסוגים אפילו אם הוא רק מתירס (מזיק ביותר לגופנו – מדד גליקמי גבוה יותר מגלוקוז).
סוכר, סילאן, דבש וממתקים (יש מלא מעדנים שהם 100% מחית פרי ללא סוכר יש גם חלבה ללא סוכר- מותר רק 1 ביום, ממרחים ללא סוכר).

בהצלחה ורפואה שלמה ומהירה.

כתיבת תגובה

אנחנו לא נשתף את כתובת המייל שלך עם אחרים. שדות חובה מסומנים *

שלח

 

טיפים

איך להבריא בקלות

כדי לחיות חיים בריאים ושמחים יש להקפיד על כמה דברים חשובים. אם אין לכם מחלות רקע קשות יתכן שבתוך כמה ימים תתחילו להרגיש כמו פנתר.

קראו עוד »