כאב בשד והקשר עם ילדים

 

נשמותינו הגיעו לעולם חומרי כדי להתפתח. אנו בוחרים את מחלות גופינו לפי הבעיה שעלינו לתקן ברמת הנשמה. אם נבין ונתקן את הדרוש תיקון, אזי המחלה תעלם.

 

תאור מקרה

נעמי עובדת משרד החינוך בשנות החמישים לחייה, נשואה + שני ילדים, סובלת מכאב בשד. כל כמה חודשים מתפתחת שם דלקת הכוללת אדמומיות ותחושת חום באזור המודלק. כשהבעיה התפרצה בשיא חומרתה נעמי היתה מחנכת של כיתה עם בעיות משמעת קשות. בעלה, גמלאי של צה"ל, חולה בסרטן הערמונית מזה זמן רב, ומסרב לקבל טיפול רפואי כלשהו. אחותה נפטרה לפני ארבע שנים מסרטן השד.

טיפול

השד אצל נשים, וגם בלוטת הערמונית אצל גברים, מסמלים את הקשר שלנו לילדינו. אם יש בעיה בקשר האיברים האלה ניזוקים. כאשר לא מדובר רק בקשר שלנו עם ילדינו הביולוגיים, אלא גם קשר עם תלמידינו.

יש לציין, ששד מייצג לא רק קשר עם ילדים או תלמידים, אלא גם את היכולת להזין את עצמי, להשקיע בעצמי או לפנק את עצמי. מי שאין לו יכולת בסיסית זו עלול למצוא את עצמו בבעיה.

ברור לכל שנעמי אינה מגדלת את ילדיה בנחת, אלא מתוך סערת רגשות שליליים. אין יום ללא עימותים או חיכוכים עם שניהם. הבת (הבכורה) מרדנית מגיל צעיר, וכחלק ממרד הנעורים שלה הרתה בגיל 17, והפילה את עוברה בצורה טבעית בתחילת ההריון. הבת אמנם משרתת בצה"ל רחוק מהבית, אבל בכל חופשה בביתה נפתחת זירת קרבות של ממש בינה לבין הוריה. ההורים כועסים שאינה דואגת לסדר מינימלי בחדרה, מרעישה בקולי קולות עם מוזיקה שבוקעת מחדרה כולל בשעות לא שגרתיות וכד'. הבן מסרב להתגייס לצה"ל ומגלה נטיות אומנותיות בניגוד לציפיות הוריו, שילמד מקצוע שמניב פרנסה של ממש ולא "פרנסת אויר". אי גיוסו לצה"ל היה לצנינים בעיני הוריו, ובמיוחד אביו שהיה איש צבא קבע שנים רבות והשתחרר בדרגה בכירה. גם אימו כאשת חינוך מרגישה ש"הילד פשוט עושה לנו דווקא, וזה ממש מבזה אותנו".

בנוסף לכאב בשד, אבחנתי אצל נעמי בעיית נשימה וכן בעיה בשלפוחית השתן, שגרמה לה ללכת בתכיפות גבוהה לשירותים. היא בקושי מתאפקת שיעור שלם. כלומר יש לה צער שפגע אנושות בריאות, אשמה שפגעה בשלפוחית השתן, וכן כעס על ילדיה שלה ועל תלמידיה שסרחו (אחד מהם התפרסם כעבריין צעיר ונכלא). כעס זה הוביל לדלקות חוזרות בשד.

בכל פעם שנעמי ובתה רבות ריב משמעותי, למחרת מתפתחת דלקת בשד השמאלי שלה. ובדומה לכך, כשנעמי ובנה רבים ריב משמעותי, למחרת קמה נעמי עם דלקת בשד הימני שלה. הסברתי לנעמי, שצד שמאל בגופנו מייצג נשיות וצד שמאל מייצג גבריות. כך שאם הכאב/החולי מופיע בצד שמאל הוא קשור לחלק הנשי או לדמות נשית בחיינו. כאשר הוא מופיע בצד ימין בגוף הוא קשור לחלק הגברי שלנו או לדמות גברית בחיינו. כך, לדוגמה, כעס מתמשך של אם על תינוקה ממין זכר יכול להוביל לכאב בשד ימין, ותודה לגב' חגית קרצו שהאירה את עיני בנושא זה.

נעמי הגיעה לטיפול ממש צעד אחד לפני שמתפתח אצלה סרטן השד. לשמחתי הגיעה עם "ראש פתוח" לפענח את מקור הכאב, והיתה מודעת לחומרת מצבה, ולהיותה בסיכון לסרטן השד. ככלל, דלקת שמופיעה שוב ושוב באותו איבר אינה מבשרת טובות, אבל קורית לטובה. היא מהווה צלצול השכמה עדין להתעורר ולתקן בנפש פנימה מה שגורם לדלקת החוזרת. אם עדין לא מבינים מה לתקן – אז עלולה להגיע השכמה מסוג אחר, חזקה הרבה יותר, כמו מחלת הסרטן.

טיפלתי בנעמי על ידי הנחת כפות ידי על גופה. היא חשה התחממות באזורים שכאבו ואחר כך נעלם הכאב. הוסבר לה איך לא לחוש צער ואשמה עקב המסלול בו בחרו הבן וגם התלמיד העבריין, וכיצד לא לכעוס על פרובוקציות מצד ילדיה ותלמידיה. בנוסף לימדתי את נעמי כיצד לחזק גבולות מול תלמידים ולא לקחת לליבה את הצרות שלהם. עליה לשנן: "זאת בחירת נשמה של התלמיד להיות עבריין, וזה לא ענייני". כמו כן, ניתנו לנעמי הנחיות תזונה מפורטות שיקלו עליה את ההחלמה המהירה. בעיקר עליה להימנע מסוכר המהווה את ה"דלק" של מחלת הסרטן.

עד היום נעמי מתקשרת לפני כל חג לאחל לי חג שמח, שכן עברו שנתיים מאז הטיפול בה, ודלקות השד לא חזרו. מבחינתה, הצלתי את חייה. מבחינתי, היא הצילה את עצמה מפני הכעסים שלה על ילדיה ועל תלמידיה.

הכותבת היא סיגי גולן-נחמני

הכל קשור    

טיפול גוף-נפש

ריבלין 11 נתניה

טלפון:     077-9343474

[email protected]
בקרו באתר: https://www.sigi.co.il

צילום תמונות: תמיר ישעיהו

כתיבת תגובה

אנחנו לא נשתף את כתובת המייל שלך עם אחרים. שדות חובה מסומנים *

שלח

 

גב, ברכיים, מע' השתן

סרטן הכליה

סרטן הכליה בשלביו הראשונים אינו גורם לסימנים ברורים או מציקים. יתר לחץ דם עלול להיות אחד הסימפטומים של המחלה, אם כי בשכיחות נמוכה. הסיבות לסרטן

קראו עוד »