לביבות בטטה (מעל 20 לביבות)

לביבות חמות ומתוקות. מתאימות לכל עת ובמיוחד לחנוכה. מאד משביעות כי לא ניתן לאכול יותר מ- 3. ניסינו. אינן מתאימות לבעלי בעיית כבד בגלל הטיגון.

קולפים, שוטפים  ומגררים בפומפיה 3 בטטות בינוניות. מוסיפים כוס קמח אורז מלא, חצי כוס עד כוס קמח ללא גלוטן (של ‘קונדיטור’. להוסיף לפי הצורך), כפית מלח, חצי כפית פלפל שחור טחון, כפית כמון טחון, 5 שיני שום כתושות, 4 ביצים, 10 גבעולי פטרוזיליה ו- 10 גבעולי כוזברה קצוצים דק. אפשר להוסיף שקדים וזרעי דלעת וחמניה טחונים דק (בערך 2 כפות מכל אחד). יהיה טעים אם נוסיף גם 2 כפות בצל מטוגן או חצי בצל מגורר. לאחרונה מצאתי שיטה מופלאה לקיצור תהליכים שחוסכת שימוש בפומפיה- לרסק את כל הירקות והתבלינים בבלנדר!

מערבבים הכל היטב. לקראת היציקה במחבת כלביבות או כפשטידה, כדאי להוסיף כפית שטוחה מאד אבקת סודה לשתיה מומסת בכף מים לבחוש היטב ואז להוסיף 3 כפות חומץ (אנו משתמשים רק בסינתטי) ולבחוש היטב. אם הבלילה נוזלית הוסיפו מעט קמח.

לשמן מחבת גדולה וכבדה ב- 4 כפות שמן זרעי ענבים. לפזר את השמן עם נייר מגבת ולשמור בצד לשימונים חוזרים אחרי כל סבב לביבות. לנו זה הספיק להכנת כל הלביבות. לחילופין, אפשר להשתמש במרסס שמן רב-פעמי שממלאים אותו בשמן זרעי ענבים או שמן זית.

והמחמיר – מי שרוצה לאפות אותן בתנור- תבוא עליו הברכה. יוצא מעולה גם בתנור באפיה בטמפרטורה של 180 מעלות עד שהלביבות משחימות כמו בטיגון.

הפוסט הבא
הפוסט הקודם

כתיבת תגובה

אנחנו לא נשתף את כתובת המייל שלך עם אחרים. שדות חובה מסומנים *

שלח

 

מתכונים

לחם ללא גלוטן

אינספור נסיונות העלו מתכון מנצח, אוורירי ומהיר הכנה, שבבסיסו 4 כוסות קמח ללא גלוטן (בבסיסו זה קורנפלור) ועוד 3 כוסות של זרעים מזינים טחונים לבחירתכם,

קראו עוד »
מתכונים

עוגת שיש קלה ומרשימה

המצרכים: 1/2 2 כוסות קמח ללא גלוטן (‘קונדיטור’) חצי כוס קקאו כוס סוכר קנים כף קינמון טחון 2 סוכר וניל 4 ביצים גדולות 1 וחצי כוסות מים

קראו עוד »
מתכונים

סלט ירוק

המצרכים: כוסמת ירוקה מושרית במים לשעתיים או נבוטה (כדי להנביט לא משרים ללילה כמו קטניות אלא רק לשעה. מעבירים למסננת ומשאירים ללא מים לילה שלם בארון

קראו עוד »