מרק בטטה עם זנגביל (8 מנות)

מרק טעים מאד ובריא – מרפא טחול ומועיל גם ללבלב.

גרסה מורכבת יותר למרק הבטטה נמצאת במתכוני מבוגרים.

 

המצרכים:

3 כפות שמן זית או שמן זרעי ענבים
בצל גדול
4 שיני שום
2 כפות גדושות קורנפלור או קמח ללא גלוטן (השתמשנו בזה של ‘קונדיטור’)
כפית מלח
4 בטטות בינוניות (אפשר במקומן 2 דלוריות)
3 כוסות מים ועוד כוס מים
6-4 פרוסות עגולות ודקות (3 עד 5 מ”מ) של  זנגביל טרי (לא כולם אוהבים זנגביל אך הוא חשוב לחיזוק מערכת החיסון בעיקר בחורף. לבעלי בעיות כבד אסור זנגביל)
לקישוט: מעט שמיר טרי קצוץ או עירית קצוצה דק
אם רוצים – כף או 2 כפות סוכר ענבים או סוכר פירות ואפשר גם מעט פלפל שחור טחון, כפית כמון טחון, כפית כורכום, כפית חוואייג’ למרק. 10 דק’ לפני כיבוי האש ניתן להוסיף עדשים שחורות מונבטות

 

הכלים:

סיר גדול ורחב
כף גדולה (תרווד) לבחישת המרק
מצקת
ממעך פירה
כפית
סכין
קרש חיתוך
קולפן
קעריות וכפות כמספר הסועדים

 

אופן ההכנה:

קולפים בסכין בצל גדול וחותכים לקוביות כמו לסלט. מכניסים לסיר על אש נמוכה ובו מעט שמן. מחכים להזהבה של הבצל ואז מכניסים שום מקולף ופרוס לאורכו לסיר. מחכים להזהבה גם של השום ואז מוסיפים בטטה מקולפת (בעזרת קולפן, זהירות על האצבעות!) חתוכה לחתיכות גדולות (בערך  4X4X4 ס”מ) ו- 3 כוסות מים וטבעות זנגביל. מגבירים את האש ומחכים לרתיחה (בעבוע של המים). מנמיכים האש, וממשיכים לבשל עד לריכוך הבטטות. מכניסים 2 כפות קורנפלור לכוס מים ומערבבים בכוס עד שהכל הופך לנוזל לבן ללא גושים. מוסיפים את זה תוך כדי בחישה לסיר המרק. אם סמיך מדי ניתן להוסיף מים עד לקבלת מרקם של מרק סמיך. מוסיפים כפית מלח, ואם רוצים שמים סוכר (כף או 2 כפות סוכר ענבים או סוכר פירות, במיוחד אם הבטטות אינן מתוקות מספיק), ואפשר גם מעט פלפל שחור טחון. משאירים על אש נמוכה עד לרתיחה ועוד 5 דקות. מכבים ומועכים בממעך פירה.

מחלקים לקעריות מרק כמספר הסועדים בעזרת המצקת. מגישים עם מעט שמיר קצוץ או עירית קצוצה דק מאד בכל קערית מרק. מאד בריא ומרפא טחול!

 

 

הפוסט הבא
הפוסט הקודם

כתיבת תגובה

אנחנו לא נשתף את כתובת המייל שלך עם אחרים. שדות חובה מסומנים *

שלח

 

מתכונים

לחם ללא גלוטן

אינספור נסיונות העלו מתכון מנצח, אוורירי ומהיר הכנה, שבבסיסו 4 כוסות קמח ללא גלוטן (בבסיסו זה קורנפלור) ועוד 3 כוסות של זרעים מזינים טחונים לבחירתכם,

קראו עוד »
מתכונים

טראפלס טבעוני מהסרטים

מערבבים כמות שווה של קקאו ושמן קוקוס מכבישה קרה וסוכר פירות ומוסיפים שקית סוכר וניל ותבלינים כמו קינמון טחון, מעט מאד ציפורן טחון, והרבה הל

קראו עוד »
מתכונים

עוגת שיש קלה ומרשימה

המצרכים: 1/2 2 כוסות קמח ללא גלוטן (‘קונדיטור’) חצי כוס קקאו כוס סוכר קנים כף קינמון טחון 2 סוכר וניל 4 ביצים גדולות 1 וחצי כוסות מים

קראו עוד »
מתכונים

סלט ירוק

המצרכים: כוסמת ירוקה מושרית במים לשעתיים או נבוטה (כדי להנביט לא משרים ללילה כמו קטניות אלא רק לשעה. מעבירים למסננת ומשאירים ללא מים לילה שלם בארון

קראו עוד »