עוגת שיש קלה ומרשימה

המצרכים:

1/2 2 כוסות קמח ללא גלוטן (‘קונדיטור’)

חצי כוס קקאו

כוס סוכר קנים

כף קינמון טחון

2 סוכר וניל

4 ביצים גדולות

1 וחצי כוסות מים

חצי כוס שמן זרעי ענבים

כפית גדושה אבקת סודה לשתיה שמוסיפים בסוף עם מעט מים

כף תמצית רום

3 כפות חומץ סינתטי + עוד כף

אפשרות: פקאנים ושוקולד צ’יפס (60% מוצקי קקאו)

 

אופן ההכנה:

מערבבים חומרים יבשים חוץ מקקאו וחוץ מסוכר וניל אחד והסודה לשתיה. מוסיפים ביצים, מים ושמן. בוחשים לאט ובזהירות. עוברים לערבול בקצב בינוני ואז מהיר במערבל. מוסיפים סודה לשתיה מעורבבת במעט מים וממשיכים לערבל במרץ. מוסיפים בהדרגה 3 כפות חומץ וממשיכים בערבול. מעבירים לתבנית עם ניר אפיה משומן חצי מכמות הבלילה. את החצי השני מחזירים למערבל ומוסיפים את שאר החומרים: קקאו, 1 סוכר וניל, כף תמצית רום. מערבבים לאט ובהדרגה להגביר מהירות.  להוסיף כף חומץ, ערבול מהיר וקצר וישר לשפוך מעל לבלילה הלבנה. ניתן לפזר פקאנים  ושוקולד צ’יפס איכותיים בין השכבה הלבנה לחומה. עושים ערבוב עדין וקצר כדי לפזר את השכבה החומה לתוך הלבנה, וישר לתנורון (תנור קטן) מחומם מראש על 200 מעלות (להנמיך ל- 180 מיד אחרי ההכנסה) למשך 60 דקות בול. בהצלחה!

 

הפוסט הבא
הפוסט הקודם

כתיבת תגובה

אנחנו לא נשתף את כתובת המייל שלך עם אחרים. שדות חובה מסומנים *

שלח

 

מתכונים

לחם ללא גלוטן

אינספור נסיונות העלו מתכון מנצח, אוורירי ומהיר הכנה, שבבסיסו 4 כוסות קמח ללא גלוטן (בבסיסו זה קורנפלור) ועוד 3 כוסות של זרעים מזינים טחונים לבחירתכם,

קראו עוד »
מתכונים

עוגת שזיפים

קחו מתכון פשוט וקל לעוגת שזיפים ללא גלוטן שקוצרת ים של מחמאות. מדד מקדם הטריפה: סביר. ילדים לא מתלהבים אבל מבוגרים כן, ועוד איך כן!

קראו עוד »
מתכונים

סלט ירוק

המצרכים: כוסמת ירוקה מושרית במים לשעתיים או נבוטה (כדי להנביט לא משרים ללילה כמו קטניות אלא רק לשעה. מעבירים למסננת ומשאירים ללא מים לילה שלם בארון

קראו עוד »