קרקרים משביעים

כמו כל מתכוני האתר הזה גם הקרקרים הם ללא גלוטן. יחד עם זאת הם משביעים ומזינים את הגוף עד כדי כך, ששני קרקרים מהווים ארוחה שלמה ומשביעה. לחולי צליאק זהו פיתרון נוח לאכילת דבר שדומה ללחם בתנאי שדה, כמו בטיולים, כשאין אפשרות לחמם או לאפות. אנחנו שומרים את הקרקרים במקרר. מוציאים שעה מראש לפני האכילה כדי שיגיעו לטמפרטורת החדר. לאחרונה הכנו קרקרים כל כך דקים ויבשים שאין צורך לשמור במקרר אלא שהם ללא בצל.

 

המצרכים:קמחים צבעוניים דחוס

כוס עדשים אדומות טחונות

כוס זרעי דלעת טחונים

כוס זרעי חמניה טחונים

(בקשו ממוכר התבלינים לטחון לכם אחרי שתבררו היטב. אני טוחנת במטחנת תבלינים ביתית והתוצאות לפניכם בתמונה משמאל)

כוס וחצי קמח אורז מלא

2 כוסות קמח ללא גלוטן (פחות או יותר- כמה שצריך עד שהבצק ייראה כמו בצק נוח ליצירת עוגיות. מסייע להדביק יחד את חומרי הבצק  ומונע התפוררות הקרקרים)

כפית וחצי מלח (לא חובה)

2 כפות גדושות ריחן מיובש וטחון או טרי וקצוץ

כף זרעי קצחבצק חתוך בתבנית

כף זרעי שומשום

בצל גדול קצוץ לקוביות קטנות מאד או מגורר בפומפיה דקה

חצי כוס שמן זית או שמן זרעי ענבים מכבישה קרה

כוס מים או יותר

כפית אבקת סודה לשתיה

כף חומץ (אנו משתמשים רק בסינתטי)

 

אפשרויות נוספות:

ניתן להוסיף  כף גדושה זרעי קימל ו/או שומר טחונים או שלמים,  כף כמון טחון, כפית כורכום, כמה כפות טחינה גולמית, 2 כפות סחוג (שדרוג טעם לא נורמלי), 3 כפות זעתר טחון יבש או קצוץ טרי, כף שטוחה פלפל שחור טחון, 3 כפות שום טרי כתוש, חצי כוס שקדים טחונים, כפית פפריקה אדומה מתוקה (אם שמים הרבה זה יהיה מריר) וכד’.

 

אופן ההכנה:

מערבבים חומרים יבשים, למעט סודה לשתיה. מוסיפים חומרים רטובים למעט חומץ, מערבבים בכף. אחר כך לשים את הבצק במערבל. להוסיף קמח ללא גלוטן או מים אם צריך. בסוף להוסיף כפית אבקת סודה לשתיה מומסת במעט מים ועם כף חומץ. משמנים 4 ניירות אפיה לתבניות גדולות.

עבור כל תבנית קורצים כדור בגודל אגרוף ומניחים באמצע נייר האפיה. מקפלים לחצי את נייר האפיה כשהבצק במרכז בתוכו ומועכים ומשטחים את הבצק הכי דק שאפשר.

חותכים בסכין לריבועים או למלבנים או משתמשים בחותכני עוגיות. מכניסים לתנור מחומם מראש על 180 מעלות למשך כחצי שעה או פחות.

כשהבצק משחים מעט הקרקרים מוכנים.

כדאי לאכול את הקרקרים עם ממרח קשיו!

 

 

הפוסט הבא
הפוסט הקודם

כתיבת תגובה

אנחנו לא נשתף את כתובת המייל שלך עם אחרים. שדות חובה מסומנים *

שלח

 

מתכונים

לחם ללא גלוטן

אינספור נסיונות העלו מתכון מנצח, אוורירי ומהיר הכנה, שבבסיסו 4 כוסות קמח ללא גלוטן (בבסיסו זה קורנפלור) ועוד 3 כוסות של זרעים מזינים טחונים לבחירתכם,

קראו עוד »
מתכונים

עוגת שיש קלה ומרשימה

המצרכים: 1/2 2 כוסות קמח ללא גלוטן (‘קונדיטור’) חצי כוס קקאו כוס סוכר קנים כף קינמון טחון 2 סוכר וניל 4 ביצים גדולות 1 וחצי כוסות מים

קראו עוד »
מתכונים

סלט ירוק

המצרכים: כוסמת ירוקה מושרית במים לשעתיים או נבוטה (כדי להנביט לא משרים ללילה כמו קטניות אלא רק לשעה. מעבירים למסננת ומשאירים ללא מים לילה שלם בארון

קראו עוד »