פנקייקס (מחבתיות)

אזהרה: זהו מתכון ממכר. מדד מקדם הטריפה גבוה מאד. טכנית אמורים להיות בסוף התהליך מעל 20 פנקייקס. בפועל נשארים הרבה פחות….

זהו ממתק שניתן לשדרג למאכל מזין שראוי להקרא ארוחת ערב אם ממירים חצי מהקמח בקמח שקדים.

אפשר באמצע ההכנה של מחבתיות להוסיף מים לבלילה, כך שתהיה הרבה יותר נוזלית, ולהחליט שמעתה מכינים קרפים/בלינצ’סים בהמשך לאותו מתכון. לחילופין, יש באתר מתכון מיוחד לקרפ ללא גלוטן.

בתמונה רואים ערימה של פנקייקס מדוגמים עם ריבת אוכמניות משגעת שהוכנה בתוך זמן קצר. איך? מבשלים חצי קילו סוכר על אש נמוכה עם 4 כפות חומץ. בוחשים מדי פעם. כשהסוכר נמס ומבעבע מוסיפים חצי כוס אוכמניות קפואות שהפשרנו, ממשיכים לבשל עוד כ- 10 דקות, ומערבבים קלות מדי פעם. יופי של ריבת אוכמניות שמקשטת קינוחים!

 

המצרכים:

2 כוסות קמח ללא גלוטן (אנו משתמשים בזה של ‘קונדיטור’) או כוס אחת קמח ללא גלוטן וכוס קמח שקדים למתכון משודרג ומזין יותר

3 ביצים

2 כוסות מים

1 סוכר וניל

2 כפיות סוכר פירות

רבע כוס שמן זרעי ענבים

אם רוצים אפשר להוסיף גרידת לימון מלימון שלם

תרסיס שמן (לא חובה) או מגבת נייר מעט שמן לשימון המחבתות

חצי כפית אבקת סודה לשתיה (לא חובה)

1 כף חומץ סינתטי (לא חובה)

 

הכלים:

כף

כפית

מצקת

קערה גדולה

מטרפה

כוס

מחבת גדולה

מרית

צלחת גדולה או מגש להגשה

פומפיה (אם מוסיפים גרידת לימון)

 

 

אופן ההכנה:

מערבבים חומרים יבשים בקערה ומוסיפים רטובים (למעט סודה לשתיה וחומץ). טורפים בעזרת מטרפה.

מוסיפים לבלילה סודה לשתיה מומסת במעט מים ומערבבים היטב.

מחממים מחבת גדולה משומנת עם נייר ספוג בשמן זרעי ענבים או לרסס שמן זרעי ענבים מתרסיס. משאירים אותה על אש בינונית (אם הפנקייקס נשרפים מהר להוריד לבינונית נמוכה).

מוסיפים חומץ לבלילה ומערבבים במרץ.

בעזרת מצקת יוצקים מעט מהבלילה למחבת ויוצרים עיגולי פנקייק.  כשנוצרות בועיות הגיע הזמן להפוך (היעזרו במבוגר).

לאחר שתציצו ותראו שהצד התחתון השחים מעט – זה מוכן. הוציאו את הפנקייק המוכן אל המגש/הצלחת.

 

 

בתיאבון.

 

הפוסט הבא
הפוסט הקודם

כתיבת תגובה

אנחנו לא נשתף את כתובת המייל שלך עם אחרים. שדות חובה מסומנים *

שלח