דייסת טריקולור (6 מנות)

זוהי דייסה מלוחה של ממליגה משודרגת, מזינה ומשביעה ב- 3 צבעים:  צהוב, כתום וירוק. במקרה שילבנו 3 צבעים והטעם שהתקבל היה ממכר. סיר שהיה אמור להכיל 9 מנות הספיק ל- 3 סועדים רעבים כי כל אחד אכל 3 קעריות.יש 9 מנות אם זו רק תוספת לארוחה, או 3 עד 6 מנות אם זו המנה היחידה בארוחה. מתאימה מאד כארוחת ערב שמכינים בקלות ובמהירות.
 
המצרכים:

ליטר וחצי מים (ממלאים במיכל רגיל של מים מינרלים או שמודדים 6 כוסות מים)
כוס קמח תירס (בצבע צהוב ולא קורנפלור לבן)
כפית מחוקה (שטוחה) וחצי מלח
חצי כפית כורכום (לחיזוק הצבע הצהוב)
חצי כפית פלפל שחור טחון (לא חובה)
2 כפות שמן קוקוס מכבישה קרה או שמן זית כתית מעולה (לא חובה)
בצל (גרסה קצרה לממהרים: 3 כפות בצל מיובש)
חצי כוס עדשים אדומות
4 כפות אפונה יבשה טחונה במטחנת תבלינים (לא חובה למי שאין לו אפונה טחונה) או אפונה קפואה

תוספות אפשריות: 2 כפות ריחן מיובש טחון או ריחן טרי קצוץ דק, 3 שיני שום כתושות

טריקולור משוטחת

הכלים:

סיר בינוני (של 4-3 ליטר)
תרווד (רצוי מעץ)
קערית +קעריות מרק כמספר הסועדים
כף
כפית
צלחת גדולה
כוס
קרש חיתוך
סכין

 

אופן ההכנה:

בצלחת גדולה בודקים היטב שבקמח התירס, בעדשים האדומות או באפונה אין חרקים או “הפתעות” כמו אבן קטנטנה.

שמים מים, שמן, פלפל ומלח בסיר על אש גבוהה, ומביאים לרתיחה (מים מבעבעים) במכסה סגור. בינתיים קולפים, שוטפים ומקצצים לקוביות קטנות את הבצל ומכניסים לסיר עוד לפני שרתח. אחרי הרתיחה שמים את העדשים בקערית, שוטפים במים ומכניסים לסיר יחד עם האפונה הטחונה (אם משתמשים באפונה קפואה יש לשטוף אותה במים ולהוסיף ללא מים לסיר בשלב מאוחר יותר). לאחר רתיחה ממשיכים לבשל על אש נמוכה ובוחשים כל דקה בערך. כעבור 5 דקות מגבירים לאש גבוהה, מסירים את מכסה הסיר ומכניסים בזרזיף עדין את קמח התירס תוך כדי בחישה מהירה. כדאי שאחד יזרזף קמח תירס, בעוד האחר בוחש מהר ומחזיק בידית הסיר כדי שלא יזוז ממקומו על הגז. בגמר הזירזוף, להנמיך את האש ולהמשיך לבחוש עוד כדקה. אם נוצרו גושים, יש למעוך אותם עם הכף אל דפנות הסיר. זהירות! לפעמים הדייסה מבעבעת וניתזת החוצה. כעת נתן להוסיף אפונה שהיתה קפואה.

לכבות אש ולהשאיר את העיסה בסיר מכוסה 5 עד 10 דקות. להסיר מכסה ולחכות שהעיסה תתקרר למצב בו היא עדין חמה אך לא תגרום לנו כוויה. מתקבלת דיסה צהובה מנוקדת בכתמים של כתום וירוק. קשה להפסיק לאכול ממנה.

אפשר ליצוק את הדייסה לתבנית של פשטידה, ואז אחרי קירור מלא והתגבשות לפרוס אותה לפרוסות או לאצבעות. נחמד לטבול את האצבעות האלו בממרח זיתים או כל ממרח אחר שאוהבים.

הפוסט הבא
הפוסט הקודם

כתיבת תגובה

אנחנו לא נשתף את כתובת המייל שלך עם אחרים. שדות חובה מסומנים *

שלח