סלט שחור-ירוק

זהו סלט שעועית שחורה. מחזק מאד תיפקודי כליות. טעים מאד על אורז לבן וגם כשלעצמו.

מנביטים (משרים ללילה, ובבוקר שוטפים, ושמים במסננת בארון חשוך לעוד חצי יום לפחות) רבע קילו שעועית שחורה. מבשלים במים כדי כיסוי על אש נמוכה עד שמתרככת ומוכנה.

אחרי שתתקרר להוסיף את המים למרקים, ואת השעועית ללא נוזלים לערבב בקערה עם סלרי (עלים וגבעולים) רצוי בצבע בהיר, כוזברה, פטרוזיליה קצוצים דק מאד, מיץ משני לימונים קטנים או מאחד גדול, 2 שיני שום כתושות, בצל לבן או סגול קצוץ קטן מאד, כפית או 2 כפיות כמון טחון, מעט פלפל שחור טחון ומעט (ככל הניתן) מלח. אפשר להוסיף כף שמן זית או שמן זרעי ענבים מכבישה קרה.

הסלט מוכן לאכילה בו במקום וטעים אפילו עוד יותר למחרת.

אם משתמשים בבצל סגול שילוב הצבעים שחור-ירוק-סגול ממש מרהיב.

הפוסט הבא
הפוסט הקודם

כתיבת תגובה

אנחנו לא נשתף את כתובת המייל שלך עם אחרים. שדות חובה מסומנים *

שלח

 

מתכוני מבוגרים

לחם ללא גלוטן

אינספור נסיונות העלו מתכון מנצח, אוורירי ומהיר הכנה, שבבסיסו 4 כוסות קמח ללא גלוטן (בבסיסו זה קורנפלור) ועוד 3 כוסות של זרעים מזינים טחונים לבחירתכם,

קראו עוד »
מתכוני מבוגרים

עוגת שיש קלה ומרשימה

המצרכים: 1/2 2 כוסות קמח ללא גלוטן (‘קונדיטור’) חצי כוס קקאו כוס סוכר קנים כף קינמון טחון 2 סוכר וניל 4 ביצים גדולות 1 וחצי כוסות מים

קראו עוד »
מתכוני מבוגרים

נא או מבושל?

הגענו למסקנה מרתקת: ברוקולי וקישוא טעימים פי אלף בעודם נאים ולא מבושלים! קישוא יותר מתוק ויותר קריספי ממלפפון. אנחנו מכורים לקישואים! את הברוקולי הצעיר שבתמונה

קראו עוד »
מתכוני מבוגרים

סלט ירוק

המצרכים: כוסמת ירוקה מושרית במים לשעתיים או נבוטה (כדי להנביט לא משרים ללילה כמו קטניות אלא רק לשעה. מעבירים למסננת ומשאירים ללא מים לילה שלם בארון

קראו עוד »