קניידלך ללא גלוטן Gluten free matzah balls

מי שדואג שתהיה לו מטחנת תבלינים קטנה – הכנת המתכון הזה תהיה קלי קלות בשבילו.

טוחנים (או קונים אותם טחונים ממוכר התבלינים):

חצי כוס עדשים אדומות

רבע כוס כוסמת לא קלויה (אפשר יותר, להוסיף מים בהתאם. לאחרונה, מצאתי קמח כוסמת ירוקה כשל”פ ב’ניצת הדובדבן’)

רבע כוס זרעי דלעת (אפשר יותר, להוסיף מים בהתאם)

רבע כוס שקדים

מערבבים עם:

2 כוסות קמח ללא גלוטן (אנחנו משתמשים בזה של קונדיטור)

כפית מלח

כפית כורכום

כפית כמון טחון

חצי כפית פלפל שחור (לא חובה)

5 שיני שום גדולות כתושות

רבע עד חצי כוס שמן זית

3 ביצים

כוס מים

נותנים לזה לנוח 5 דקות או יותר, ובינתיים מרתיחים סיר בינוני מלא במים עד למחציתו על אש גבוהה.

לקראת הבישול מוסיפים חצי כפית סודה לשתיה מעורבבת בקצת מים ובכפית חומץ. מערבבים היטב. מתקבל בצק קצת דביק ודומה לקניידלך קנויים שמכינים משקית.

שופכים 3 כפות שמן לצלחת קעורה ומשמנים בה ידיים. ליצור כדורים בקוטר עד 2 ס”מ.

להכניס למים הרותחים שבסיר וכשמגיע לרתיחה להנמיך את האש.

אחרי שהכדורים צפים יש להפוך אותם ולחכות 5 דקות שימשיכו להתבשל עד להכנה מלאה.

יש לבדוק חלק מהם- לחצות באמצע ולבדוק את הגדול מכולם ולראות אם מוכן ולא בצקי מבפנים.

מי שאוכל את הקניידלך בצהריים לא ירעב עד הלילה כי הם משביעים מאד.

 

מתכון מהיר וקל לקניידלך ירוקים בצבע פיסטוק: כוס אפונה יבשה טחונה לקמח, 3 ביצים ו- 4 כוסות קמח ללא גלוטן (קורנפלור) של קונדיטור. לפחות כוס מים. מעט כוזברה ועלי סלרי קצוצים קטן, מעט בצל מטוגן לא חובה, והרבה שום מרוסק. תבלינים ( מלח פלפל כורכום וכמון), מעט שמן זית, כפית שטוחה סודה לשתיה מעורבבת במעט מים, לבחוש ולהוסיף 3 כפות חומץ. ליצור כדורים עגולים בקוטר 1 עד 2 ס”מ (להשתדל שיהיו בגודל אחיד) בידיים משומנות. לזרוק לסיר מבעבע עם מים ומעט מלח. להנמיך אש לאחר שהתמלא הסיר בכדורים בסבב ראשון ואחרי כ- 5 דקות מרגע שצפו הם מוכנים. אזהרת מקדם טריפה גבוה: תוך 2 דקות התחסלה חצי כמות!

 

הפוסט הבא
הפוסט הקודם

כתיבת תגובה

אנחנו לא נשתף את כתובת המייל שלך עם אחרים. שדות חובה מסומנים *

שלח