כשהכבד צועק "הצילו"!

אבחון מחלה הוא הבסיס לריפויה. ישנם איברים שקשה לדעת שהם במצוקה, כלומר מראים סימני מצוקה רק לפני שממש עומדים להפסיק לתפקד. כזה הוא הכבד שמסמל בעיקר את משכן הכעסים.

תאור מקרה
משה (שם בדוי) הוא רווק בן 34, עובד בשיפוצים, מעשן וצורך אלכוהול בסופי שבוע, וגם כוסית ויסקי מדי בוקר. הוא הגיע לטיפול בעקבות טיניטוס – תחושת טינטון באוזניו. טינטון יכול להופיע כזימזום, צלצולים או רעש בתוך האוזן, שמתגבר כשיש שקט מסביב. משה סבל מטינטון שנשמע לו כמו צפצוף מעצבן, כמו זה שהושמע בטלויזיה אחרי פסוקו של יום. כמו כן, פטריה גדולה מכסה את עורו באזור הכבד, ופטריות הופיעו כבר לפני שנים בציפורני בהונותיו. כל ציפורניו בגון צהבהב. בנוסף, מגיל צעיר סובל מרמות גבוהות של כולסטרול, מעייפות רבה ומכאבי ראש, שהופיעו כדקירות בצד ימין.

 

טיפול
במשך שנים רבות הכבד של משה ניסה לצעוק "הצילו" ואיש לא שמע אותו. הטינטון באוזניו ניסה "להעירו". הדקירות בראש, במיוחד כשהן בצד ימין, מעידות גם הן על בעיה אפשרית בכבד. רמת כולסטרול גבוהה מעידה על ליקוי בתפקודי כבד. הפטריה שהופיעה באזור הכבד היתה נסיון נואש של הגוף לאותת לו בצורה מוחשית מה עליו לתקן. בתחילת הטיפול משה התקשה להבין את הקשר בין תזונה, עישון ומחשבות שמעסיקות אותו לבין בעיותיו הגופניות.
למשה היה כעס גדול על כל העולם. על הוריו ששלחו אותו לפנימיה, על מעסיקו שמשלם לו שכר זעום, על הנשים בחייו, על שכניו, על ראש העיר וכן הלאה. הכבד, שתפקידו בין היתר סינון רעלים, נפגע מאד מהכעס שצבר משה, וכבר עמד לקרוס תחת נטל הרעלים שהוכנסו אליו. זאת משום שבנוסף לכעס ברמה הנפשית (הרעל המסוכן ביותר), הוכנסו לגופו רעלים בלי להבין את ההשפעות ההרסניות שיש להם על הכבד. כוסית ויסקי בבוקר החל לשתות "בשביל הבריאות", כי, לטענתו, הרופאה שלו אמרה לו: "זה יותר טוב מכל אנטיביוטיקה". כמו לא די בכך, בעבודתו התעסק עם רעלים כמו ממיסים אורגניים בלי שום אמצעי הגנה. חומרים אלה עלולים לפגוע קשות בכבד, במוח ובעוד איברים.
משה החליט לקחת אחריות על חייו ועל בריאותו, ולו רק כדי להפטר מהטינטון המעצבן. הסברתי לו איך לא לכעוס ולא להיעלב משום דבר, איך להגן על עצמו (על העור, על העיניים ועל מערכת הנשימה) בשעת העבודה מפני הרעלים, איך להפסיק לעשן. עליו להמנע מ: חיטה (פוגעת בכבד של רוב האנשים), אלכוהול, מוצרי חלב פרה, שמרים ופטריות מכל הסוגים, מזון מטוגן, וירקות ממשפחת הסולניים. עליו להרבות באכילת אבוקדו, ארטישוק, שומר ופאפיה לצורך ניקוי ושיקום הכבד.
במהלך הטיפול משה חש התחממות בכבד, ולזמן קצר הרגיש זרם חשמלי קל, מה שמעיד על חומרת הבעיה בכבד. יהא עליו להגיע לעוד טיפול כדי להשלים את ריפוי הכבד.
למחרת הטיפול נחלש הטינטון משמעותית ונעלמו כאבי הראש. שלושה ימים אחרי הטיפול הטינטון נעלם כליל ואיתו העייפות ממנה סבל. בזכות הטינטון, משה ניצל, כנראה, מהשתלת כבד.

 

הכל קשור
יעוץ גוף-נפש ותזונה
לחיי בריאות ושמחה
טלפון: 077-9343474
[email protected]
בקרו באתר: https://www.sigi.co.il

 

כתיבת תגובה

אנחנו לא נשתף את כתובת המייל שלך עם אחרים. שדות חובה מסומנים *

שלח

 

טור גוף-נפש

עצירות – איך לעצור אותה?

שמירה על פעילות מעיים סדירה היא תנאי חשוב לטיהור הגוף מרעלים. עצירות (Constipation) משמעה שינוי לרעה בהרגלי היציאות, למשל, יציאות קשות ויבשות, או מועטות, ו/או

קראו עוד »
טור גוף-נפש

פטרת כף הרגל

פטרת כף הרגל היא מטרד לא נעים, הגורם לגרד ולריח רע, ולעיתים לשלפוחיות ולסדקים בעור. מבין כל סוגי פטרת העור, הפטרת שבין אצבעות כפות הרגליים

קראו עוד »
גב, ברכיים, מע' השתן

מיגרנות

מיגרנה (בעברית : צדעת, צִלְחָה, או צַלְחִית) מאופיינת בהתקפים של כאב חד, הפוגעים בדרך כלל בחצי אחד של הראש. למיגרנה מתלוות לעתים קרובות בחילה, הקאה, רגישות גבוהה לאור ולרעש, ולעתים נדירות

קראו עוד »