טיול גלילי בחורף

בחורף תשפ"ד נסענו לטיול חנוכה בן שלושה ימים  11-13.12.2023 בגליל. לנו ביבנאל. כל הדרך מנתניה לגליל נראתה כמו לקוחה מאגדות האחים גרים- מרחבים ירוקים אינסופיים. במפתיע היו יומיים ראשונים שמש מלאה, וביום האחרון ירד מבול בבוקר, אבל כשיצאנו וטיילנו לאורך נחל פרוד היו רק כמה טיפות.

את יומו הראשון של הטיול התחלנו בסיור צפרות מטעם החברה להגנת הטבע באזור גשר הקנטרה בנחל חרוד. הכניסה לדרך עפר הפונה צפונה היא בסמוך לצומת מסילות. מקום ציורי וקסום לערוך בו פיקניק.

משם נסענו לג'ונגל כיף בית זרע. זהו גן חיות קטן ומגוון שיש בו קופי סנאי מתוקים ושובבים.

טבלנו רגליים בכינרת בחוף חינמי, שבו מנקז צינור מים חמים מאד שהם עודפים מחמת טבריה. המים בכנרת שמתערבבים עם המים החמים המעלים אדים הם תענוג עילאי בחורף. נוצרת אמבטיה חמימה ומרגיעה, רק היזהרו לא להתקרב יותר מדי למים בנקודת הישפכם לכינרת, כי שם הם עדיין חמים מדי עד כאב. זאת הסיבה שישבתי עם רגל אחת במים ורגל אחת מורמת על אבן כי בדיוק שם המים בוערים! הוראות הגעה: למגיעים מדרום חונים במפרצי החניה שבדיוק מול קבר רבי מאיר בעל הנס, ויורדים במדרגות אל החוף החינמי הזה. מיד משמאל למדרגות תראו את הצינור של המים החמים עם האדים שעולים מהם. ביציאה מהחניה דרומה לכיוון טבריה תראו את כיכר יחזקאל מורד.

שוטטנו קצת בטיילת של טבריה. בכניסה אליה, מול מלון לאונרדו פלאז'ה טבריה, נמצאת פנינת חמד- הגן הארכיאולוגי (רח' הבנים 35 טבריה) שפתוח חינם 24 שעות ביממה. בכניסה אל הגן שדרה פרחונית בצורה של לבבות. כהרגלי הצטלמתי באויר כלומר בניתור מעלה.

למחרת ביקרנו בגן גורו– גן חיות משגע עם מבחר בעלי חיים מאוסטרליה, כולל אופוסום דאון סוכר (יצור מתוק מאין כמותו) ועטלפים- שועלים מעופפים שמם. יש גם מבוך עם דינוזאורים שמזיזים ראש וזנב או ידיים ונראים  אמיתיים. אחר כך, במרחק נסיעה קצרצר, קפצנו לפארק המעיינות השווה והחינמי – מים בטמפרטורה קבועה של 24 מעלות צלזיוס ואין כמעט מבקרים. עין מיגדל- המעין עם המים הכי צלולים בכל הארץ! אכלנו ארוחת צהרים בבית שאן במסעדת שיפודי הכיכר. מסעדה איכותית ומרובת סלטים טעימים וטריים, כך שלנמנעים מגלוטן כמוני יש מספיק מה לאכול.  משם חזרנו ליבנאל.

בבוקר היום השלישי נסענו בגשם שוטף עם ערפל כבד למפלי נחל פרוד בחלק התחתון (בעליון טרם הצטברו מספיק מים). אך יצאנו מהרכב מיד פסק הגשם, כך שטיילנו להנאתנו וטיפטפו עלינו רק כמה טיפות. במסלול נמצא קברו של רבי ישמעאל בעל הברייתות שאותו אני מעריצה, ושהיה בר פלוגתא של רבי עקיבא. רבי ישמעאל כתב י"ג מידות שהתורה נדרשת בהן. יש לציין, שאני לגמרי נגד פקידת קברות צדיקים, כי קברים ביהדות הם מקום טמא ולא מקום של קדושה. בסמוך לקברו של רבי ישמעאל נמצא קברו של רבי נחמיה העמסוני. תנא מרתק, כנראה מהדור השני של התנאים. לפי אחת הגרסאות בגמרא, היה הוא זה ש"דורש כל 'את'ים שבתורה, כיון שהגיע ל'את ה' אלוקיך תירא' – הפסיק לדרוש כך (מפני שעל פי כללי הדרש 'את' משמעותו ריבוי, וכאן מדובר על יראת ה', וחלילה לומר שיש לאדם לירא ממישהו מלבד הקב"ה). אמרו לו תלמידיו: רבי, כל אתים שדרשת מה יהא עליהן? אמר להם: כשם שקיבלתי שכר על הדרישה – כך אני מקבל שכר על הפרישה! עד שבא רבי עקיבא ודרש:      " 'את ה' אלוקיך תירא' – לרבות תלמידי חכמים".

ממפלי פרוד המשכנו למשק ג'השאן – חברים שלי שמייצרים שמן זית משובח ומוצרי זיתים בכלנית.

בעוברנו בכפר כנא בגליל על הדרך לנוף הגליל, ראינו חנות בוטיק (כתובת: כביש ראשי כפר כנא) עם חלון ראווה מרשים- ROAA STYLE. נכנסנו והופתענו לטובה. ובעברית: קנינו בגדים ממש שווים בערך בחצי מחיר ממה שקונים בחנויות במרכז הארץ.

בנוף הגליל קנינו מלא ממתקים בזול (תתפלאו, יש גם ממתקים יחסית בריאים מ: אגוזים, שקדים, שומשום וקוקוס) מחברנו היקר ריאד. אני מרחפת שם על עננים כמו "צ'ארלי בממלכת השוקולד", כי תמיד כיף לבקר בחנות המפעל  של בני ריאד מחרום

קניות נוספות ערכנו במרכז המזון- נוף הגליל – Merkaza, שם התפלאנו לראות תפוחי פינק ליידי בכמעט חצי מחיר מהנמכר בשוק נתניה. נהננו לראות את התבור נשקף מחלונות הפונים מזרחה במרכז המזון.

חזרנו הביתה  מרוצים, שבעים ומצוידים לשנה שלמה במוצרי שמן זית, במוצרי מזון לחודש ממרכז המזון,  ובממתקים עד פורים.

צילום תמונות: משפחת נחמני. תמונה ראשית: בקעת בית נטופה.