יש לי קרוהן. מה עושים?

עד להגעה לטיפול יש דרכים להקל על הסבל. להלן המלצותי לחולי קרוהן, קוליטיס, דיברטיקוליטיס, דיברטיקולוזיס, צליאק, מעי רגיז, יציאות מרובות לאורך היום, וטווח רחב של מחלות בלתי מובנות בדרכי העיכול. המקור לכולן הוא לרוב רגישות למזון. בד"כ מחולל המחלה העיקרי הוא גלוטן או חיטה. יופי שעשיתם בדיקה ושללו צליאק. קבלו את הפתעת חייכם: הרפואה אינה מדויקת ב- 100%. בדיקת הדם לא יכולה לגלות רגישות לחיטה. למה? כי הבדיקה אינה רגישה מספיק. יש גם מקרי צליאק שאיננה מאבחנת. רופא גסטרואנטרולוג בכיר של ילדים אמר שאפילו קולונוסקופיה עם ביופסיה מאבחנת רק 93% מהמקרים. למה? כי המעי הוא איבר מפותל. בנוסף, בביופסיה דוגמים חלקים ממנו ולא את כולו. וכמו לא די בכך יתכן שיש ממצא סרטני אבל לא יתגלה כי הוא עדיין מיקרוסקופי. בקיצור, יתכן שאין לך צליאק אבל יש ועוד איך רגישות לחיטה!!!!

הפסיקו לצרוך: חלב פרה, שמרים, פטריות, חיטה וגלוטן בכלל ברמת המולקולה עד להודעה חדשה. לא נוגעים בלחם תעשייתי ללא גלוטן כי מכיל שמרים! לא שותים 'אנשור' ולא 'מודולן' כי מכילים חלב פרה. מותר לאכול טורטיה כוסמת של 'מונבטים' (ניתן לקנות ב'ניצת הדובדבן').

נא להימנע מתבלינים כמו פלפל שחור, קינמון, ציפורן, זנגביל (ג'ינג'ר), ומתוספי תזונה "פלאיים ואופנתיים" שנמכרים עם המלצות חמות בבתי טבע וברשתות הפארם כמו שמן אורגאנו פראי, ספירולינה, כלורלה, פטריות מרפא, או כמוסות כורכומין (כורכום במזון מותר). הם עלולים להחמיר מאד את מצבכם.

בנוסף לארוחות הגדולות, נא לאכול כל שעה משהו קטן, אפילו כמה שקדים מושרים ומקולפים.

אסור לאכול ירקות ממשפחת הסולניים: חציל, תפו"א, פלפל ירוק, עגבניה. נא לקלף פירות כמו אגס ותפוח, כי קשה לעכל קליפה. כרגע אסור לאכול תפוז, קיווי ואפרסמון.

מומלץ לבוא בדחיפות לטיפול. חבל על כל יום של סבל נוראי. חבל על הפגיעה בכליות עקב נטילת סטרואידים לאורך שנים, מה שמביא להתנפחות נוראית של הגוף.

רפואה שלמה ומהירה.

כתיבת תגובה

אנחנו לא נשתף את כתובת המייל שלך עם אחרים. שדות חובה מסומנים *

שלח

 

טיפים

ריפוי ויטיליגו

ויטיליגו (לויקודרמה) נחשב למחלת עור אוטואימונית, שבה אזורים מסוימים של העור הופכים לבהירים. בעברית היא נקראת "בַּהֶקֶת" ולעיתים "בַּהֶרֶת". רפואה קונבנציונלית מתייחסת רק לבעיה בעור ואינה תופסת את

קראו עוד »