טיול קיץ בגליל עליון מערבי

ביולי 2022 יצאנו לטיול של 3 ימים בגליל המערבי. מוקדם בבוקר התחלנו את הטיול במרינה של נמל עכו כולל סימטאות עתיקות עם דוכני שוק. דילגנו על ביקור באולמות האבירים ובמנהרת הטמפלרים כי ביקרנו שם בעבר (מי שטרם ביקר- אסור להחמיץ). משם למוזיאון אוצרות בחומה. מוזיאון קסום שמציג חפצים עתיקים או ישנים מהתקופה בה הייתי ילדה והיה בכל בית מכשיר סיפולוקס, דרמפון, תמונת הילד הבוכה, ומכשיר טלפון עם חוגה. ארוחת צהרים שהבאנו מהבית אכלנו בחצר המוזיאון. זוהי פינת חמד מוצלת עם שולחנות וכסאות, שיש בה לצד תותחים מתקופת נפוליאון נוף ממוזיאון אוצרות בחומהגם עשבי תבלין, עצי תאנה, רימון, וגפנים עמוסות אשכולות ענבים! בתמונה משמאל: הנוף עם חומת העיר עכו הנשקף בסמוך לכניסה למוזיאון אוצרות בחומה.

משם נסענו ל"עידן הפרי" בבצת. ראינו בננות אדומות במטע (טרם הבשילו), וקנינו המון פירות יבשים מתוצרת ישראל כולל דובדבנים ותאנים! בבצת גילינו את דלארט– עולם של דלעות נוי. נכנסנו להציץ והתאהבנו ביצירי כפיו של יאיר בלאושטיין בדמות אהילים, בובות ברבאבא, דלעות הלוואין ועוד הפתעות. בצמוד יש תערוכת ציורים ופסלים מרשימה של אימו של יאיר.

בדרכנו לצימר שלנו בישוב מנות קפצנו לטבילה קצרה בעין חרדלית שבנחל כזיב. ארוחת ערב טעימה ללא גלוטן אכלנו במסעדת שפי במנות.

למחרת בבוקר היום השני לטיול ביקרנו במכוורת פרחי הגליל של נגה ראובן. קיבלנו הסבר מרתק על דבורים, מלכות דבורים וסוגי דבש. קנינו כמה צנצצנות דבש ובמיוחד דבש פרחי קיץ השווה מכולם. אחר כך ביקרנו בקיבוץ אילון בגן הפסלים העשויים פסיפס. בתי קיבלה מתנה ליום הולדתה סדנה בסטודיו לקרמיקה של זיוה ג'וליוס בקיבוץ אילון. היא כיירה קערת מכושפת מהחלומות, וזיוה בסבלנות ובאהבה סייעה לה. ביקרנו בפארק גורן לא רחוק מקיבוץ אילון, וצפינו על מבצר מונפורט המרשים. לפנות ערב הגענו למערת קשת בפארק אדמית. נוף מרהיב וכמה חיילים בתרגיל סנפלינג מהקשת.

בבוקר היום השלישי לטיול נפרדנו מהישוב מנות בו התארחנו ויצאנו אל מבצר יחיעם. אתר ארכיאולוגי מפואר עם נוף מרהיב ועם מורשת קרב מתקופת מלחמת העצמאות.

קצת אחרי קיבוץ יחיעם מערבה פונים בפניה השניה ימינה לדרך עפר ובה רואים מיד את נחל הגעתון. הוא רדוד מאד בעונה זאת ומלא באצות ירוקות ובאדמת סחף. אבל אם חוצים אותו והולכים שמאלה (מערבה) כ- 10 מטרים יש ירידה בגובה כמטר וחצי לערוץ הנחל באזור המוצל עם מפלון קטן ומים צלולים. בתמונה הראשית מצולם המפלון. המלצתי היא להגיע לאתר עם שקית גדולה לצורך איסוף אשפה כגון בקבוקי משקה ושקיות חטיפים. טיול מהנה!

צילום תמונות: סיגי גולן-נחמני.

כתיבת תגובה

אנחנו לא נשתף את כתובת המייל שלך עם אחרים. שדות חובה מסומנים *

שלח

ריפוי ואורח חיים בריא

מה מותר לאכול לרוב מטופלי

הלחמים שמרשה לחולי צליאק ולמי שזמנית אסור להם גלוטן הם רק 4 סוגי לחמים: "לחם כוסמת ירוקה" של "אנשי הלחם" מקיבוץ מורן, לחם כוסמת ירוקה

טיפים

טיול גלילי בחורף

בחורף תשפ"ד נסענו לטיול חנוכה בן שלושה ימים  11-13.12.2023 בגליל. לנו ביבנאל. כל הדרך מנתניה לגליל נראתה כמו לקוחה מאגדות האחים גרים- מרחבים ירוקים אינסופיים. במפתיע

טור גוף-נפש

ריח רע בפה

באשת הפה- האליטוסיס (Halitosis) – שם מזעזע לבעיה רפואית מוכרת כל כך לריח פה בלתי נסבל. חברות המייצרות מוצרי הגיינה לפה, שלרוב כלל אינם בריאים לגופנו,