מרק אפונה מהיר (4 מנות)

ממש באותו טעם של מרקי האינסטנט שאהבנו בילדותנו! כמה נעים לשחזר את הטעם המוכר והמעט מעושן, שהיה מגיע עם שלל חומרים מזיקים ומשמרים, רק הפעם בגרסה הבריאה הרבה יותר. למעשה יש פה 3 גרסאות: רגילה או איטית, קצרה ובזק.

מקסימום זמן עבודה נטו על הכנת המרק- 4 דקות. חשוב להשרות את האפונה בעיקר לצורך קיצור זמן הבישול ולחיסכון באנרגיה.

משרים ללילה או לפחות 5 שעות רבע קילו אפונה יבשה, אחרי שבררנו ושטפנו היטב.

מבשלים על אש נמוכה בסיר בינוני עם מי ההשריה ועם עוד תוספת מים (סה"כ כ- 2 ליטר מים) לפחות שעה וחצי. לבחוש מדי פעם כדי למנוע תחתית  מרק שרופה.

להוסיף לקראת סוף הבישול: מלח. פלפל שחור טחון, מעט בצל מטוגן מיובש (או לא מיובש או בצל מיובש שאינו מטוגן) ואם רוצים גם עדשים אדומות ששטפנו היטב.

בשלב זה ניתן להוסיף עוד מים אם המרק סמיך מדי. אנחנו אוהבים לאכול אותו כשהוא סמיך למדי וכשהאפונים התפוררו בו למצב של משחה או מחית.

עוד רתיחה קצרה והמרק מוכן. אם הוספנו עדשים- לבשל עד שיתרככו.

משהו משעשע – נסו להציע לילדים שקדי מרק. לראשונה בחייהם הם יסרבו בנימוס, כי המרק טעים מאד וממכר…

 אפשר לפנק את הילדים בהכנת פרפרי או חתולי או אפרוחי ממליגה ואחרי שיתקררו ויתקשו לשים לכל ילד פרפר או חתול או אפרוח צהוב במרק.

ואז עלולים לשמוע אותם אומרים: "מלצר, יש לי פרפר במרק!"…Photo030

גירסת קצרה יותר לממהרים:

טוחנים במטחנת תבלינים את האפונים היבשות

מוסיפים לסיר עם מים (אפשר רותחים)  ומרתיחים.

מוסיפים את שאר המרכיבים כולל עדשים אדומות אם רוצים. בוחשים בהתמדה ומכבים את האש אחרי כ- 5 דקות והמרק מוכן.

 

גירסת בזק לטיולים ולימים לחוצים:

לאחרונה ניסינו גרסת אינסטנט, והסתבר שהיא מוצלחת ממש כמו המרקים הנמסים שקונים בשקיות שמתאימות להכנת מנה אחת.מרק אפונה אינסטנט

טוחנים את האפונים עם מעט מאד זרעי דלעת קלופים (כדי שלמרק יהיה צבע ירוק וגם כי הם מאד בריאים). לחילופין, גילינו קמח אפונה בסופר וזה חוסך את  הטחינה הממושכת וגם ממש טחון דק!  מוסיפים מעט בצל מיובש (מטוגן או שאינו מטוגן), מעט מאד פלפל שחור טחון ומעט מלח. שומרים בצנצנת סגורה ובכל פעם שצריך דחוף מרק מחמם ומנחם – שמים 2 כפיות בכוס מים רותחים, בוחשים היטב, מכסים ואחרי 5 דקות המרק מוכן! וואו, אילו מחמאות קוצרים מבני המשפחה בימות החורף!

תגובה אחת

כתיבת תגובה

אנחנו לא נשתף את כתובת המייל שלך עם אחרים. שדות חובה מסומנים *

שלח

 

ריפוי ואורח חיים בריא

מה מותר לאכול לרוב מטופלי

הלחמים שמרשה לחולי צליאק ולמי שזמנית אסור להם גלוטן הם רק 4 סוגי לחמים: "לחם כוסמת ירוקה" של "אנשי הלחם" מקיבוץ מורן, לחם כוסמת ירוקה

קראו עוד »
טיפים

טיול גלילי בחורף

בחורף תשפ"ד נסענו לטיול חנוכה בן שלושה ימים  11-13.12.2023 בגליל. לנו ביבנאל. כל הדרך מנתניה לגליל נראתה כמו לקוחה מאגדות האחים גרים- מרחבים ירוקים אינסופיים. במפתיע

קראו עוד »
טור גוף-נפש

ריח רע בפה

באשת הפה- האליטוסיס (Halitosis) – שם מזעזע לבעיה רפואית מוכרת כל כך לריח פה בלתי נסבל. חברות המייצרות מוצרי הגיינה לפה, שלרוב כלל אינם בריאים לגופנו,

קראו עוד »