בחול המועד סוכות של שנת תשע"ב (2011) ביקרתי את דודתי שחלתה בדלקת בבלוטת התריס. עקב המצוקה שגרמה לה המחלה, החלטתי שאנסה לרפא אותה בריפוי דמוי הילינג. הצעתי להניח את ידי על בלוטת התריס שלה וכך אעביר לה סוג של אנרגיה מרפאה. הדודה הסכימה. היא שכבה במיטה כששתי כפות ידי על צווארה, והתפללתי לבורא עולם שירפא אותה. התנצלתי בפניה שידי קרות. למרות זאת, הדודה דיווחה על התחממות פנימית בצוואר, והרגישה שמצב בריאותה השתפר. תחושת המחנק בגרון נעלמה ואיתה נעלמו גם קשיי הבליעה. למחרת היא סיפרה שלראשונה מזה זמן רב נרדמה מבלי שנזקקה לכדור שינה. בדיקת דם שעברה כמה ימים אחר כך אישרה שהדלקת נרפאה. הרופא שלה התקשה להאמין, שבתוך שבוע מגילויה הדלקת חלפה. ילדיה של הדודה התקשרו להודות לי על ה"טיפול המהפכני" שהענקתי לאימם. "אין על מה להודות לי, כי לא עשיתי דבר" טענתי, וצחקתי ש"הכל פסיכולוגי" ושאין לי כלל כוחות ריפוי, כי מעולם לא למדתי איך עושים הילינג או רייקי.

השמועה עשתה לה כנפיים, וקרובי משפחה הסובלים מליקויי בלוטת התריס הגיעו לביתי ודרשו לקבל "טיפול". צחקתי על עצם הרעיון שמצפים ממני לרפא, אך טיפלתי בהם כמיטב הבנתי, ולהפתעתי כולם נרפאו. בהמשך ביקשו טיפול עוד אנשים: חברים, מכרים, שכנים, נשים שלומדות איתי שיעורי תורה. הם סבלו מבעיות מסוגים שונים כמו דורבן בכף הרגל, אבני כיס מרה, אסתמה. כל מי ששיתף פעולה עם הוראות הטיפול שנתתי נרפא.

הבנתי שצריך לעשות עם זה משהו אבל חסרה לי הכשרה רשמית בתחום. הוטלה עלי שליחות עם אחריות לחיי אדם, אבל לא רציתי לעסוק בה. הייתי מרצה מוערכת לפסיכולוגיה (אני עדיין) ולא היה חסר לי דבר. טוב שחטפתי 'מכה עדינה' על הראש שהבהירה לי שלא בורחים מייעוד של נשמה. אחרי שהסכמתי לטפל באנשים עשיתי זאת אבל בחינם. גם על זה חטפתי 'מכה עדינה'.

עד מהרה שני מטפלים אלטרנטיביים בכירים הפכו למנטורים שלי ויעצו לי ללמוד תחומים שחיוניים לטיפול. ספרי הלימוד החיוניים ביותר נפלו לידי כפרי בשל שנושר מהעץ וכמעט בלי מאמץ מצידי. התחלתי ללמוד בצורה עצמאית מספרים אלה כל מה שחשבתי שחיוני לי:  אנטומיה, צמחי מרפא, מרדיאנים של רפואה סינית ושיטות אבחון שונות. בטיולי ובהרצאותי עבור צה"ל ברחבי הארץ מדן ועד אילת ליקטתי צמחים שנקרו על דרכי (כמו: שרביטן מיער ברעם, זרעי שומר משדות בר, מלוח ספוגי מקריית ההדרכה של צה"ל בנגב, עניבות של צלפים מיער ביריה, ענבי בר מנוף ים) ועד מהרה ידעתי לשייך צמח מרפא לאיבר הפגוע בגוף האדם. בתחילה קיבלתי מטופלים לטיפול אחד בלבד, מתוך מחשבה שאם אסביר מה לתקן, מיד הם יתקנו מה שצריך, והגוף כבר יסתדר ויתרפא כי הנפש הבריאה. המנטורים יעצו לי לטפל לאורך זמן, כלומר לתת כמה טיפולים לכל מטופל, ולא בשיטת ה"זבנג וגמרנו" החביבה עלי, שכן מדובר בבני אדם ולא במלאכים. ההחלמה היא לרוב תהליך מתמשך ורק בודדים מצליחים לתקן הכל במפגש טיפולי אחד. אותם מנטורים אסרו עלי לטפל בחינם או כמעט חינם, בניגוד להחלטתי לטפל רק בחינם בתקופה בה טיפלתי במעט מאד קרובים ומכרים.

וכך, בעל כורחי, התחברתי לייעוד שלי. לקחתי סיכונים, שכרתי קליניקה וכולם צחקו עלי:  "איך מישהו יבוא לטיפול בעוד שאין לך שום תעודת הסמכה לריפוי אנשים?".

עם הזמן ועם הנסיון למדתי לקשר בין המחלה הפיזית למקור הנפשי שגרם לה, וכמו כן פיתחתי יכולת לאבחן על סמך התבוננות בציפורניים, בלשון ובעיניים של המטופל. היום ביכולתי לאבחן מחלות גם לפי בעיות בשיניים, כי כל שן מייצגת איברים, מפרקים, בלוטות להפרשה פנימית, חוליות צואר וגב ועוד. חלק מהאבחון מסתמך על חולשות אצל ההורים ובני הזוג. לדוגמה, סביר שמטופל שאחד מהוריו או שניהם או אשתו מתו מסרטן הריאות יסבול מבעיה כלשהי בריאות או בעור.

בתחילת דרכי היו אנשים שאבחנתי אצלם מספר מחלות, אך הם לא האמינו לי שחלו, והתעקשו שבדיקות הדם שלהם תקינות. כעבור שנה התברר שצדקתי- ראיתי את הליקוי ברמת הנשמה של המטופל בטרם ייראה פיזית בגוף באמצעות בדיקת הדם או בדיקות הדמיה. לעיתים בדיקת הדם אינה כוללת מדדים חשובים, ולכן המחלה אינה מאובחנת אלא באיחור ניכר. המשפט הכי מקומם בעיני שרופאים אמרו: "כל הבדיקות תקינות, והכליות שלך כמו של בת 18 " לאשה בת 67 עם רגליים נפוחות מבצקות, לחץ דם גבוה וכאבי גב תחתון וברכיים  (4 סימפטומים מובהקים של בעיית כליות). אגב, בעלה של אותה אשה נפטר מסרטן הכליה מה שעוד יותר מעלה חשש שהמחלה תופיע אצלה כי, בעיני, הבעל והאשה הם בסך הכל אותו דבר (אותה נשמה מחולקת לשניים).

למרות שכלל לא רציתי את השליחות הזאת, עד היום יש אנשים שבאים אלי בטענות: "אבל למה לך יש יכולת לרפא? גם אני יודע להתפלל לבורא עולם! למה צריך לשלם לך על זה?".  לך תסביר שזה התפקיד שלי ואין לכך הסבר מדוע דוקא אני נבחרתי. במקרים כאלה אני חושבת על משה רבנו, שהיה הגננת/האומנת הסבלנית והמכילה שלנו במשך 40 שנה במדבר. גם הוא לא רצה את התפקיד שלו. גם הוא קיבל הרבה תלונות (נא עיינו בפרשת קורח). מדי יום אני מתאמנת בלפתח סבלנות אין קץ לעם ישראל ולתלונותיו, ומנסה להידמות בכל כוחי למשה רבנו. 


אל דאגה. יש לי סבלנות אינסופית ואהבה אינסופית לכל אדם ואדם בישראל. גם לבני אדם בכלל. יש לי סבלנות ואהבה והן תנצחנה.