על הקשר בין מרירות לכיס המרה

כשכואב איבר חיצוני כמו כתף– לא תמיד התרופה לכך היא טיפול בו. יש פעמים שטיפול באיבר אחר, פנימי יותר, הוא זה שירפא את האיבר הכואב. למשל, בעיה בכתף עלולה להעיד על ליקוי בפעילות הלב.

כזה הוא כיס המרה. לא רואים אותו, ולא מרגישים שיש בעיה, עד שהיא נעשית ממש חמורה. את האבחון ניתן לבצע לפי תפקוד של איברים אחרים, ולפי בדיקת המרידיאן (נתיב האנרגיה) שלו.

 

תאור מקרה

ניצה (שם בדוי) היא רווקה בת 39, עובדת כמורה, גרה עם אמה האלמנה. הגיעה לטיפול בעקבות עצירות כרונית שלא נמצא לה מזור. למרות שימוש בתרופות מסוגים שונים, כולל תרופות טבעיות שניצה קנתה במיטב כספה, סבלה מעצירות במשך 6 שנים, וכן מעייפות רבה ומכאבי ראש. עור פניה מקומט, מה שגרם לה להראות מבוגרת מכפי גילה. בנוסף, הסנטר שלה היה מכוסה בהרבה פצעי בגרות בולטים.

 

טיפול

בבדיקה ראשונית של ניצה התגלו בעיות במעטפת הלב, בכיס המרה ובכליות. מעטפת הלב נפגעה עקב חוסר יכולתה לתת אמון בבני אדם, אחרי אינספור אכזבות מגברים שהכירה.
ניצה הרגישה שהחיים התאכזרו אליה. לדבריה, בגילה היתה צריכה כבר להיות "מסודרת"- עם משפחה ובית משלה ועבודה קבועה. במקום זה, היא חיה עם אמה, ועדין לא עצמאית וללא עבודה קבועה, אלא רק מורה ממלאת מקום. על כן, הרגש הבולט אצלה היה מרירות- על תוכניות שהיו צריכות להתממש, ועל חלומות שלא התגשמו כפי שציפתה. כיס המרה נפגע קשות עקב מרירות מתמשכת זו. ניתן היה להבחין בכך בנקודות לחיצה לאורך כל מרידיאן המרה. הנתיב היה חסום לכל אורכו. ביהדות כיס המרה מקושר עם קינאה. ואולם, מצד אחד, ניצה טענה, שאינה מקנאה בחברותיה ה"מסודרות". מצד שני לא הפסיקה להתלונן, שרק לאחרים יש מזל: "כשחילקו מזל ישנתי… אימי אומרת שלא עמדתי בתור. לכן כולם, אפילו המכוערות, התחתנו וקיבלו חיים מסודרים. רק אני לא".
בעיית העצירות נבעה מכך, שכיס המרה אינו מתפקד כמו שצריך. עצירות גורמת לרעלים להצטבר בגוף. רעלים אלה פוגעים בכבד וגורמים לעייפות, לכאבי ראש ועוד. עצירות היא, בעיני, סיבה משמעותית לקמטים בעור הפנים, ששום קרם פלאים לא יוכל לטשטש.
כשטיפלתי בכיס המרה (הנחתי את ידי על בטנה) הורגשה התחממות, ואז שדברים יוצאים החוצה מתוך גופה. "את עושה לי שואב אבק שם, את יודעת?" שאלה אותי. "שואב האבק" היה בעצם הוצאת אבנים מכיס המרה. ידעתי זאת ממטופלת אחרת מלפני שנה, שבטיפול אצלי חשה "שואב אבק בבטן", ולאחר מספר ימים התגלה בצילום רנטגן שכיס המרה שלה ריק מאבנים, לאחר שהיתה אמורה להוציאו בניתוח.
כמו לא די בכך, הסנטר המכוסה פצעי בגרות העיד על בעיה בכליות. טיפלתי בניצה גם בכליות, והסברתי לה איך לא לפחד משום דבר: לא מגילה המתקדם, ואפילו לא מהשעון הביולוגי המלחיץ כל כך.
ניצה התבקשה לשתות הרבה יותר מכפי שהתרגלה, לשנות את התזונה ולצרוך יותר ירקות ופירות, וקיבלה הנחיה לחשיבה חיוביות שתחליף משפטים קבועים שליליים שהנחו אותה בעבר כמו "רק לי אין מזל".
בעיית העצירות נפתרה כבר למחרת בבוקר, חיוך נשמע בקולה, וניצה יצאה לעולם שונה ממה שהכירה- עולם ורוד יותר, שיש בו תקוה ומזל לכולם. צריך רק לפקוח עיניים ולגלות הזדמנויות שהן לטובתנו ולתועלתנו.

 

הכותבת היא סיגי גולן-נחמני
מ.א. בפסיכולוגיה
הכל קשור
יעוץ גוף-נפש ותזונה
לחיי בריאות ושמחה
טלפון: 077-9343474
[email protected]
בקרו באתר: https://www.sigi.co.il

כתיבת תגובה

אנחנו לא נשתף את כתובת המייל שלך עם אחרים. שדות חובה מסומנים *

שלח

 

טור גוף-נפש

ריח רע בפה

באשת הפה- האליטוסיס (Halitosis) – שם מזעזע לבעיה רפואית מוכרת כל כך לריח פה בלתי נסבל. חברות המייצרות מוצרי הגיינה לפה, שלרוב כלל אינם בריאים לגופנו,

קראו עוד »
טור גוף-נפש

רגישות לקרינה

קרינה בתדרים מסוימים ובחשיפה ממושכת מזיקה לכולנו. מידע מפורט בנושא זה מופיע באתר www.norad4u.co.il. עם זאת, יש הרגישים יותר לקרינה מסיבות שונות. למשל, עקב חשיפת

קראו עוד »
טור גוף-נפש

תשישות כרונית

תסמונת התשישות הכרונית (CFS – Chronic Fatigue Syndrome) מתאפיינת בתשישות ממושכת ובתסמינים נוספים, שאינם חולפים לאחר מנוחה. התסמינים לרוב הם: תשישות שאינה חולפת לאחר מנוחה, חולשה, כאבי ראש,

קראו עוד »