שלום בית לנשים בלבד

אשה יקרה, האם את חשה שבעלך אינו מקשיב לך? האם את בודדה בזוגיות שלך?

האם את חשה שהוא מרוחק ולא מצליח להבין אותך? 

האם בעלך חוזר מהעבודה וצופה בטלויזיה… במקום לשאול אותך איך היה יומך ולהתעניין בנעשה בבית?

כנראה שראית יותר מדי סרטים אמריקאיים. ברוכה הבאה למציאות. הגיע הזמן להפנים שהחיים אינם סרט אמריקאי, אלא עבודה יומיומית במפעל הזוגיות. זה הזמן להנמיך ציפיות ולהגדיל את שביעות הרצון ממה שיש- מתכון בדוק לאושר.

בשביל הקשבה תיפגשי עם חברה טובה. הבעל אינו אמור להבין אותך אינטואיטיבית, ובכלל כדאי שתגידי לו במילים ברורות למה את מצפה, מה את רוצה, ומה כדאי לקנות לך במתנה ליום ההולדת. גברים אינם מצטיינים באינטואיציה או בקריאת מחשבות (בעסה). אגב, אהבה רומנטית היא מושג מומצא בעיקר בספרות החל מהמאה ה- 19.

הבעל עובד קשה (כן, אני יודעת שגם את) וכל היום מקבל פקודות שנוחתות על ראשו בלי הפסק, ננזף מדי פעם ע"י הממונים עליו, ועובד עם לקוחות קשים שלפעמים צועקים עליו. כשהוא בא הביתה הוא רוצה רק לנוח ולהזדמבט (כמו זומבי) ואפילו לא לאכול. רק לבהות בטלויזיה ולנקות את הראש. הוא רוצה את המנוחה שלו ככה. כמו ילד בן 10 שחזר מ- 7 שעות בבי"ס, והיה ממושמע ועשה כל מה שאמרו לו, ורוצה לראות את הסדרה האהובה עליו לפני ארוחת הצהריים המושקעת שהכנת.  אנא הניחי לו. ובקיצור: רחמנות! רחמי על בעלך.

המתכון הטוב ביותר לנישואים מאושרים הוא לדמיין שבן הזוג הוא ילד בן 4 מאותגר שכלית. הרי מילד כזה לא היית מצפה לכלום. היית נותנת לו נשיקה אם התקלח לבדו. אז אותו דבר לגבי הבעל. אה… הוא גם לא תמיד מתקלח? לא נורא. אם היה מקפיד להתקלח היה קרוב לוודאי… אישה. [גברים אם אתם קוראים את זה- אנא אל תעלבו. נשים רווקות, אם אתן קוראות את זה, סתתתתתתתם. זה בצחוק!]

רוצה יחס חיובי ומפרגן יותר מהבעל? קודם כל את תעריכי יותר את עצמך! הבעל הוא מראה מגדילה שלך. עליך לשפר הערכה עצמית ולאהוב יותר את עצמך.

וכעת עני בבקשה על כמה שאלות שיוכיחו לך כמה חייך הם דבש טהור:

  1. האם בעלך מכה אותך?  אם לא אז את מלכה!
  2. האם בעלך קם בבוקר? אם כן אז את מלכה!
  3. האם הוא הולך לעבודה? אם כן אז את מלכה!
  4. האם הוא מביא כסף הביתה? אם כן אז את מלכה!
  5. האם אינו מפריע לך לחנך את הילדים כרצונך? אם אינו מפריע בדבר הכי חשוב – את מלכה!

אם יצאת מלכה בכל התשובות את מלכה אמיתית, נסיכה קסומה, אלופה, שיחקת אותה, זכית בכל הקופה, איזה גבר תפסת… גבר מהסרטים שכל אחת היתה רוצה…. זכית בלוטו פעמיים! נשאר רק ענין אחד לא פשוט אבל ניתן לביצוע – לא לכעוס.

יש לי שיטה מדהימה לסיים ויכוחים ב- 5 שניות! להגיד לבן הזוג "אתה צודק"! וככה אפשר ללכת לישון מיד בלי לגרור ויכוח עד חצות. נסי ותהני.

שימו לב מה קורה למי שהתגרש. התסריט השכיח הוא כזה: הגירושים לא פותרים את הבעיות אלא מחמירים אותן. מתגרשים ולא מבינים שהתקלה היא בך. הרי בן הזוג הוא רק מראה מגדילה…. אם לא תיקנת את עצמך תקבלי שוב את אותו דבר רק גרוע יותר. ואז מה שבא אחרי בן הזוג זה אותו גבר בשינוי אדרת + באגים חמורים הרבה יותר. עד שתביני מה עלייך תקן בעצמך. הנה דוגמה מהחיים:  חברה שלי התגרשה כי בעלה לא היה מדבר איתה כששב מהעבודה. התגרשה והתחתנה עם בעל שלא מדבר איתה בכלל. הבנתן?

בקיצור, תראו פחות סרטים אמריקאיים. ראו מה אומר הרבי מלובביץ' זצ"ל על אהבה (מתוך דף הפייסבוק JEM – תורת הרבי מליובאוויטש):

אשה צעירה, לא נשואה, שוחחה עם הרבי על השידוכים שהוצעו לה והסבירה מדוע אף אחד מהם אינו נראה לה.
הרבי חייך. "קראת יותר מדי ספרים רומנטיים", ענה. "אהבה אינה הרגש הכובש והמעוור שאנו מוצאים בעולם הספרות. אהבה אמיתית היא רגש אשר מתחזק במשך השנים. המעשים הקטנים היום-יומיים של השהות ביחד הם הגורמים לאהבה לפרוח. השיתוף, הדאגה, הכבוד ההדדי. בניית החיים ביחד, בניית המשפחה והבית. כאשר חיי שני אנשים מתאחדים והופכים לאחד, במשך הזמן מגיע שלב שבו כל אחד מבני-הזוג מרגיש שהוא חלק של בן-זוגו, ואיש מבני-הזוג אינו יכול לתאר לעצמו חיים בלי שהאחר יהיה לצדו".

למי שמתקשה להבין כל מה שרשום לעיל נקצר את המסר: אשה שאין לה בכלל בעיות תקשורת עם בעלה היא אשה שמתקשרת יפה עם בעלה! איך? פשוט מאד. כי הוא בעולם הבא!!!

עוד יותר בקיצור: אם קמת בבוקר ולבעלך יש דופק – תשמחי. בהצלחה.

מביאה פה את דברי הרב יגאל כהן, שמרשה לצטט אותו.

כתיבת תגובה

אנחנו לא נשתף את כתובת המייל שלך עם אחרים. שדות חובה מסומנים *

שלח