הורדת סוכר, המוגלובין A1C , טריגליצרידים וכולסטרול

י' הגיע אלי מקרית גת הרחוקה עם אבחנה של סוכרת סוג 2, חולשה, עייפות, עודף משקל, קנדידה ובקע סרעפתי. תוך זמן קצר כעבור שני טיפולים ירדה רמת הסוכר בצום ואיתה ירדו רמות של כולסטרול רע (LDL) ושל טריגליצרידים. הממצא המפתיע ביותר היה ירידה דרסטית מהירה של המוגלובין מסוכרר (המוגלובין – Hemoglobin – A1C) שמודד רמת גלוקוז בפלזמה לאורך תקופת זמן ממושכת של כ- 3-2 חודשים. ההבנה שהבעיה העיקרית שלו היא וריד שער הכבד ולא הלבלב, עזרה לו לצאת מהר ממצב סוכרתי ובמינימום של הגבלות תזונה. אמו נפטרה מסוכרת חמורה, אחרי סבל קשה מנשוא כולל כריתת גפיים עקב סיבוכי המחלה, כי הטיפול התרופתי לא הועיל לה. להלן הסבר לבדיקות של י':

החץ האדום מורה על רמת סוכר בצום שירדה. באוגוסט 2018 היתה רמת סוכר של  342, ואילו  בנובמבר 2018 ירדה ל- 114.

החץ הירוק מצביע על ירידה ברמת הטריגליצרידים מ- 296 ל- 127. הרמה הנורמלית המקסימלית היא 150.

החץ הכחול מצביע על ירידה ברמת הכולסטרול הרע מ-92 ל- 88.

החץ הסגול מראה ירידה ממשית בהמוגלובין המסוכרר (A1C) מ- 12.7 באוגוסט 2018  ל- 7.8 בנובמבר 2018.

כל זאת השיג י' תוך כדי אכילה של כל סוגי המזון כולל כמעט כל הפירות והירקות, והימנעות מ: חיטה, חלב פרה ומוצריו, ממזונות בעלי מדד גליקמי גבוה (מעלים דרסטית אינסולין) כמו אבטיח, מלון, תמר ותפוח אדמה. י' ירד דרסטית במשקל. לדבריו, "הוספתי לחגורה של המכנסיים עוד 3 חורים חדשים, אחרי הטיפול הראשון הפסקתי לעשן, וגם התחלתי ללכת הרבה". הבטן הנפוחה נעלמה, ואיתה נעלמו העייפות, החולשה והבקע הסרעפתי.

י' ומשפחתו מודים על כך עד היום.

2 תגובות

    • יהודה שלום.
      ממה שראיתי יש מאמרים בנושא הקשר בין TSH ל- A1C. לי ברור שיש. כשבלוטת התריס מקרטעת כל חילוף החומרים מושפע לרעה. תת-פעילות של בלוטת תריס בהחלט יכול לגרום בין היתר לסוכרת. אם יש בעיה בתפקוד בלוטות יותרת התריס הבעיה מוחמרת שבעתיים, כי הלבלב ניזוק קשות, לרוב בגלל רמות גבוהות של סידן בדם.

כתיבת תגובה

אנחנו לא נשתף את כתובת המייל שלך עם אחרים. שדות חובה מסומנים *

שלח

 

מטופלים מודים

ריפוי סוכרת

2.3.2020 סיגי יקרה ומיוחדת, תודה על העזרה והתמיכה. את חלק משמעותי בהבאת תוצאות חיוביות בהורדת הסוכרת. עכשיו נשאר רק לשמור על זה 🙂   ניר גל

קראו עוד »