טיול גליל תחתון בחורף

בחנוכה תשפ"א 15.12.20 נסענו לשלושה ימי טיול בגליל תחתון, בידיעה שצפוי מזג אויר גשום, ועל כן לא ניתן לרכב על סוסים או לעשות מסלולים עם בוץ עקב סכנת החלקה.

בנוסף, לנוכח משבר הקורונה, הרבה מוזיאונים ואתרי בילוי היו סגורים.

נסענו לחצר כינרת     (קבוצה) ועשינו שם סיור נעים ומחכים.

חצר כינרת
מישהו צריך לכבס?

משם ל"גן וחיות" בדגניה א'. גן חיות קטן וקסום כולל סוריקטות, קנגורו ודמויי במבי (זה לא במבי. זה יחמור, צבי ארץ-ישראלי ויעל). אחר כך נכנסנו לחוף בטבריה שהיה שומם למעט משפחה אחת שבאה לאכול בחוף. היה מעונן וקר מכדי לטבול. אם באים ביום שמש יש בהחלט אפשרות לטבול במים, כי אזור טבריה חמים לעומת איזורים אחרים בגליל. טיילנו בטיילת של טבריה שהיתה כמעט לגמרי שוממה ורוב העסקים סגורים.

ביום השני לטיול היה ערפל כבד וגשם זלעפות. הגענו למרכז מבקרים יקב תבור ולמוזיאון המרציפן המקסים בכפר תבור. משם לכניסה לכפר שיבלי ממנו עלינו להר תבור לשביל החלמוניות.

העננים התפזרו, הראות התבהרה ושמש פז חיממה אותנו בקרניה. הסיור די קצר ומוביל לשביל מסומן של חלמוניות יפות בשיא פריחתן. פריחת החלמוניות בתבור מאוחרת מפריחתן בשאר אזורי התפוצה שלהן בארץ. ככלל, במקומות הגבוהים מַקְדימה הפריחה ואילו במקומות הנמוכים היא מתאחרת. בתבור (כ-300 מ' מעל פני הים) החלמונית מתחילה לפרוח מאמצע נובמבר עד אמצע דצמבר. ראינו גם סיתוונית היורה, כרכום חורפי ורקפות בודדות שהקדימו לפרוח.

כרכום חורפי פתוח
כרכום חורפי
חלמוניות בתבור

בירידה מההר חזר הערפל הכבד ועימו גשם זלעפות. למי שמעונין כדאי לבקר במוזיאון ארכיאולוגי קטן ומקסים בעין דור (בו כבר היינו כמה פעמים). עקב הראות הלקויה ויתרנו על תצפית מהארבל על הכינרת.  לנוכח מיעוט המסעדות הפתוחות בתקופה זאת חזרנו לבשל ארוחה בחדרנו בבי"ס שדה אלון התבור. שם בין העצים גילינו פטריות שנראות ממש דוגמניות, פרחי כרכום חורפי, עשבי תיבול מצוינים להכנת תה צמחים כמו מרווה, לואיזה, עשב הלימון ולבנדר.

ביום השלישי לטיול ויתרנו על ביקור בפסגת הר הקפיצה לנוכח הראות הלקויה- ערפל סמיך.  סיירנו בנצרת העתיקה כולל עץ האשוח הענק בפתח כנסיית הבשורה והשוק. במפתיע לא ירד עלינו גשם כלל.

משם נסענו לאזור התעשיה נוף הגליל. ביקרנו אצל ריאד חבר שלנו. הוא הבעלים של ממתקי בני ריאד מחרום. לריאד יש חלבה ללא סוכר, ממתקי שומשום וגם קוקוס ללא סוכר וללא צבע מאכל, ועוד הפתעות ילדות שוות. כמובן יצאנו עם ארגז במחירים מפתיעים.

לא רחוק ממנו יש חנות נעליים ששם מוכרים את הזוגות האחרונים מדגמים מסוימים ממש בזול. באותו רחוב יש חנות מפתיעה בגודלה שנקראת 4home ויש בה מגוון עצום של מוצרי קונדיטוריה ויומולדת. בהמשך אותו רחוב נכנסנו למרכז המזון ועשינו קניה חודשית של מוצרים לבית כולל כלי בית ומזון. המגוון לחולי צליאק ולנמנעים מגלוטן הוא גדול והמחירים משתלמים. חוץ מזה לקראת חג המולד כל המרכז מקושט בחגיגיות לכבוד החג ונמכרים בו מוצרים יחודיים בהוזלה גדולה כמו כלי בית חגיגיים. הנוף הנשקף ממרכז המזון הוא הר התבור במלוא תפארתו.

מסקנות: אין דבר העומד בפני הרצון. כשרוצים לטייל פתאום פסק הגשם ושמש חמימה יוצאת לכבודנו.

הר תבור הנשקף ממרכז המזון

צילום תמונות: גליה נחמני

תמונה ראשית: הנוף הנשקף מפיסגת הר תבור לכיוון מערב

כתיבת תגובה

אנחנו לא נשתף את כתובת המייל שלך עם אחרים. שדות חובה מסומנים *

שלח

ריפוי ואורח חיים בריא

מה מותר לאכול לרוב מטופלי

הלחמים שמרשה לחולי צליאק ולמי שזמנית אסור להם גלוטן הם רק 4 סוגי לחמים: "לחם כוסמת ירוקה" של "אנשי הלחם" מקיבוץ מורן, לחם כוסמת ירוקה

טיפים

טיול גלילי בחורף

בחורף תשפ"ד נסענו לטיול חנוכה בן שלושה ימים  11-13.12.2023 בגליל. לנו ביבנאל. כל הדרך מנתניה לגליל נראתה כמו לקוחה מאגדות האחים גרים- מרחבים ירוקים אינסופיים. במפתיע

טור גוף-נפש

ריח רע בפה

באשת הפה- האליטוסיס (Halitosis) – שם מזעזע לבעיה רפואית מוכרת כל כך לריח פה בלתי נסבל. חברות המייצרות מוצרי הגיינה לפה, שלרוב כלל אינם בריאים לגופנו,