גידול בערמונית

לבלוטת הערמונית (פרוסטטה, Prostate)  יש תפקיד חשוב במערכת הרבייה הגברית. היא מפרישה את נוזל הערמונית, המגן על תאי הזרע. הבלוטה עלולה לגרום לבעיות שונות, החל בדלקות, הפרעות במתן שתן עקב הגדלה שפירה, וכלה בסרטן הערמונית. סרטן הערמונית נחשב לסרטן שכיח ביותר. קבוצת הגיל השכיחה ביותר להתפרצות מחלת סרטן הערמונית היא גברים בני למעלה מחמישים. הוא מופיע אצל כ- 50 אחוז מהגברים מעל גיל 70, ואצל רוב רובם של הגברים מעל גיל 90.

בלוטת הערמונית מייצגת כמה משמעויות נפשיות. ראשית, את הקשר עם הילדים. כמו שהשד מסמל קשר בין אשה לילדיה, כך הערמונית מסמלת קשר בין גבר לילדיו. בדומה לגידול בשד, גידול בערמונית יכול להעיד על כעס על ילדים. שנית, הבלוטה מייצגת גבריות. גבר מזדקן חש שגבריותו מתערערת, וכי קשה לו לעשות דברים כמו בצעירותו כמו סחיבת משאות כבדים. מחשבות בסגנון "כשהייתי צעיר הייתי גבר שבגברים ויכולתי לעשות כל כך הרבה דברים"   עלולות לגרום לגידול בבלוטת הערמונית. שלישית, הערמונית מייצגת את היצירתיות שבאדם. אדם שחש שהיצירתיות שלו מדוכאת עלול לבטא זאת באמצעות ליקוי בערמונית.

 

תאור מקרה

ערן בן 60,  נשוי + 3 בנות מרמת גן, עובד בתחום ההיי-טק.  תלונותיו העיקריות הן כאבים באזור בלוטת הערמונית, תכיפות ודחיפות בהטלת שתן (קושי להתאפק). בבדיקת דם נמצאה רמת PSA גבוהה המעידה על ליקוי בבלוטת הערמונית. נאמר לו שאולי זו רק דלקת, ורופא המשפחה נתן לו אנטיביוטיקה והפניה לביופסיה ולבדיקת אולטרה סאונד.

 

טיפול

בתחילת האבחון הבהרתי לערן שזו אינה דלקת, ונתתי לו להבין לבדו שזה גידול. כששאל האם הגידול סרטני, עניתי שאינו סרטני ושקל לטפל בו. מנסיוני עם מטופלים אחרים, עם חשיבה חיובית ותזונה מתאימה ניתן להעלים את הגידול כליל.

ברמה הנשמתית ערן סובל מכל שלושת הגורמים לגידול בערמונית. לערן קושי גדול מול שתיים מבנותיו. האחת בחרה במקצוע שאינו לרוחו. עם השניה יש ויכוחים על התאמה בינה לבין בעלה לעתיד. כמו כן, לאחרונה ערן שם לב שהוא מזדקן, והחל לחוש צער רב על העובדה שנראה פחות טוב מאשר בצעירותו, ובנוסף מתקשה לעשות דברים שצעירים מסוגלים לעשות כמו טיולי אופניים אתגריים. לבסוף לערן יש תחושה של שעמום בעבודתו. הוא חש שאינו מגשים את עצמו בהיי-טק. בילדותו שאף להיות צייר ולא פנה לתחום בגלל לחץ של הוריו, שרצו שילמד "מקצוע מעשי" ולעגו לנסיונות הציור המוקדמים שלו. יצירתיות מדוכאת זו עלולה להיות גם היא סיבה לפגיעה בערמונית.

ברמה התודעתית, ניתנו לערן כלים להשלים עם תהליך הזדקנותו ועם הבחירות של בנותיו, שעליהן אין לו שליטה. בנוסף, עליו להירשם בהקדם לחוג לציור, ולשקול החלפת מקום עבודתו לטובת אתגר יצירתי שיתאים לו.

ברמה התזונתית, עליו להמנע לגמרי ממזון יוצר חומציות שמעודד שגשוג של גידולים בגופנו: חיטה, חלב פרה, פטריות, שמרים ומאכלים בעלי מדד גליקמי גבוה (מדד גליקמי מפורט נמצא באתר שלי) כמו פריכיות אורז, סוכר, אבטיח, תמר וכד'. יש לצמצם צריכת מוצרים מהחי (בשר, ביצים, דגים, גבינת עיזים וכד') לפעם עד פעמים ביום לכל היותר.

כמו כן, ניתנו תוספי תזונה טבעיים שיסייעו בהקטנת הגידול בערמונית.

בתום הטיפול הראשון הורגשה הפחתה ניכרת ברמת הכאבים. אמרתי לערן, שלדעתי, לא תהיה ביופסיה. עד שיקבעו תור לביופסיה הגידול ייעלם. בבדיקת האולטרה סאונד, כשהטכנאי יגיד שיש "ממצא", אל לו להתרגש. אנחנו הרי מודעים לכך שיש פה גידול די גדול. מבלי להבטיח, ציינתי שכנראה בעוד טיפול אחד הגידול ייעלם, בעזרת ה'.

                                      

תוצאות הטיפול

לאחר הטיפול ערן חש הקלה משמעותית בכאבים, וכן הקלה בלחץ על שלפוחית השתן.  כצפוי, בבדיקת אולטרה סאונד נמצא גידול בערמונית בגודל 40 סמ"ק, שלוחץ על שלפוחית השתן. ואולם, לאחר הטיפול השני, פסק לגמרי הלחץ על השלפוחית, ורמת PSA ירדה לנורמלית לגמרי כלומר 3. בדיקת אולטרה סאונד חוזרת הראתה שהגידול בבלוטת הערמונית נעלם. מאז ערן בכלל לא קם בלילה לשירותים, בעוד שבעבר היה קם 3 פעמים בלילה.

 

הכותבת היא סיגי גולן-נחמני

הכל קשור

ריפוי  גוף-נפש

טלפון:     077-9343474

[email protected]

בקרו באתר  https://www.sigi.co.il

כתיבת תגובה

אנחנו לא נשתף את כתובת המייל שלך עם אחרים. שדות חובה מסומנים *

שלח

 

גב, ברכיים, מע' השתן

בורליה

בורליה (Borreliosis) נקראת גם  מחלת ליים (Lyme Disease). נגרמת כתוצאה מעקיצת קרציה של כלב. אין צורך בכלב כדי להדבק. מספיק ללכת ברחוב. בשלב המוקדם של

קראו עוד »