נמלים, מקקים, עכברים, ברחשים קטנים ושאר מזיקים בבית

יש נמלים בבית? למה לרסס? הנמלה היא השליח שבא לבשר לרוב שיש עובש בבית. הילד השאיר כריך ליומיים בתיקו? נזילה מתחת לכיור המטבח? מי גשם חילחלו מאדן החלון לקיר? הנמלים כבר יראו לכם. אם לא תגלו מהר שיש לכם עובש, עלולות להתפתח, חלילה, מחלות שקשורות בעובש כמו אלרגיות קשות, דלקות עיניים על רקע אלרגי, שיעול, ברונכיטיס ודלקות ריאה. בעל מקצוע תיקן נזילה והיא חוזרת שוב ושוב? טפלו בעצמכם מהשורש והנזילה לא תחזור.

לפעמים אני מגיעה לבתים שאין בהם נזילה ובכל זאת יש מלא נמלים. לפעמים הן תוקפניות מאד – מטפסות על בעל הבית ואינן מרפות. עד שיבין שיש משהו שעליו לתקן. אם זו אינה נזילה מדובר בעודפים של סוכר. איפה? בגופו! דברו איתי. יכול להיות שמינרל מסוים יאזן לכם רמות סוכר בגוף ובאותו יום יעלמו כל הנמלים מביתכם! בטח שלא אפרט אותו פה כי אז כולם ילכו לקחת את המינרל בלי לברר אם מתאים להם או לא, ואם יש להם בעיית כליות זה עלול להזיק. כמובן מי שיש לו מלא נמלים מומלץ לו להפחית מיידית צריכה של סוכר (לא פירות). גם בלי קשר לנמלים זה מומלץ. נמלים יוצאת משקעי החשמל שבקיר? עיצרו! לא הורגים נמלים. זיכרו שהן רק השליח. בידקו רמות סוכר בדם ושימו לב אם החלה השמנה בטנית  ועייפות מוגברת (סימן לא טוב שעלול להעיד על התחלה של תסמונת מטבולית כמו סוכרת).

נזילות עקב פיצוצי צנרת בקירות וברצפות מביאות בעקבותיהן ברחשים קטנים ואפורים (כמו בתמונה לעיל) שאוהבים להצמד לכור מחצבתם. ככה הם מאותתים לכם היכן מקור הנזילה. אם תתעלמו עלול העובש להחמיר עד מאד. במקרה של עובש בהיקף גדול יותר יגיעו מקקים. השלב הבא- עכברים (ממש כמו בשיר "חד גדיא"). ואז כדי לתפוס עכבר ולסלקו מהבית מזיזים ארון או מזנון ומתגלה ההפתעה בדמות נזילה חמורה. בימות החורף הכל מחמיר (התגובה למקור עובש כמו נזילה) כי מאווררים פחות את הבית. הקפידו לבער מוקדי עובש מבעוד מועד בטרם יהפכו למטרד שגורם לבעיות נשימה.

קרוב למנורה נצמדות חדקוניות או שהן מתגלות עם פתיחת ארון במטבח? יש לכם דגנים  (קרקרים, פסטה, אורז, קמח חיטה) שהעלו עובש ולכן הגיעו חדקוניות. כדי להתריע.

פרפרים מרחפים במטבח? פרפר אפור יוצא מארון בשניה שבה פתחתם אותו? רוב הסיכויים ששקדים העלו עובש. לכן הגיעו זחלים של פרפרים (שהספיקו להתגלם ולהפוך לפרפרים בוגרים).

עץ הדקל קורס בגלל פגיעה של חדקונית הדקל? יש לכם נזילה באזור השורשים שלו. לעיתים הנזילה מגיעה מחצר של שכנים הסמוכה לחצר שלכם. הנזילה גורמת לתהליכי ריקבון בשורשים. החדקונית באה להתריע שהעץ גוסס ועומד ליפול. אותו דבר פטריות שיוצאות על גזעי עצים. יש השקיית יתר או נזילה סמויה באזור.

הדברה של מזיקים בלי להבין מה באו להראות לנו עלולה להביא מזיקים מסדר גבוה יותר, או להביא למותו של שיח או עץ נגוע בטפילים. היא איננה פיתרון, חוץ מאשר במצבים קיצוניים כמו מכת פרעושים, שבה היא יכולה להיחשב כפתרון זמני עד להבנת מקור הבעיה. עד מתי? עד שתבינו את השיעור. אם הבנתם מה לתקן וסילקתם את מקור העובש מהבית, הנמלים ושאר המזיקים פשוט ייעלמו מאליהם. תהיו בריאים ושמחים. על עקיצת דבורה או יתוש לחצו כאן.

כתיבת תגובה

אנחנו לא נשתף את כתובת המייל שלך עם אחרים. שדות חובה מסומנים *

שלח

 

טיפים

נזקי שמרים, פטריות ועובשים

פטריה איננה צמח. לפי ויקיפדיה: "הפטריות אינן צמחים ואינן בעלי חיים, אלא ממלכה טקסונומית בפני עצמה הנבדלת מאחרות בתכונות ניכרות רבות". לידיעת הטבעונים- דעו כי

קראו עוד »