אין-אונות (אימפוטנציה): סיבות וטיפול שאינו תרופתי

אין-אונות (אימפוטנציה) היא בעיה בתפקוד המיני, המאופיינת בחוסר יכולת להשיג או לשמור על זקפת איבר המין הזכרי בעת קיום יחסי מין.

בשנים האחרונות יותר גברים שסובלים מאין-אונות פונים לקבלת טיפול, מאחר שהבושה האופפת את הנושא פחתה, במיוחד עקב פיתוח של טיפול תרופתי לתחום. ואולם, ברור שתרופה, שיועדה במקור לטיפול בחולי לב, תהיה אחראית לשורה של תופעות לוואי אפשריות. ברור גם שאינה מרפאת שום דבר, אלא עוזרת למשתמש לתפקד מבחינה מינית בפרק זמן מוגדר.

ישנן סיבות רבות לאימפוטנציה. סיבות נפוצות: מחלות לב וכלי דם; סוכרת; רמות הורמונליות נמוכות; ניתוח במעי הגס, בפי הטבעת או בערמונית; טיפולי הקרנה באזור אגן הירכיים; וכמובן, תופעת לוואי של שימוש בתרופות שונות. סיבות הקשורות לאורח חיים: שתיית אלכוהול עלולה להביא למצב של חוסר איזון הורמונלי ולפגיעה בכבד ובמערכת העצבים;  וכך גם שימוש בסמים, עישון וחוסר פעילות גופנית. סיבות פסיכולוגיות לאין-אונות: חרדה, PTSD (הפרעת דחק פוסט-טראומטית), לחץ/מתח בעבודה או בבית, דיכאון, אשמה, ובעיות בזוגיות.

כמו בכל מחלה, במקביל לסיבה הפיזית יש לחפש סיבה נפשית לאין-אונות, כדי לפתור אותה מהשורש. לדעתי, לרוב מדובר בפחד או באשמה. אנו חיים בתרבות מוצפת ברגשות פחד ואשמה. למשל, הטלויזיה מראה לנו מקרוב אירועי טרור רחוקים ואסונות כאילו אירעו ממש מול פרצופנו. האשמה אורבת בכל פינה ונובעת ממעשים שעשינו או שנמנענו מלעשותם. חשוב להדגיש, שביקורת עצמית היא חיונית, אבל אינה צריכה להידרדר להלקאה עצמית. בימי קדם ניתן היה לכפר על רגש האשמה באמצעות קורבנות (למשל קורבן אשם), אבל בימינו אין דרך פשוטה להימלט מן האשמה. מענין לציין, שבבית המקדש הכליות של קורבן האשם (כמו ברוב סוגי הקורבנות) היו מוקטרות על המזבח, ולא נאכלו על ידי הכוהנים.

 

תאור מקרה

עמוס בן 64, נשוי + 5, פנסיונר, גר באזור גוש דן. לאחרונה חש שחלה הידרדרות במצבו הגופני. עבר שני צינתורים וסובל מכאבי גב תחתון וברכיים. תלונתו המרכזית היתה חולשה ("אין לי כוח וחשק לעשות שום דבר") ואין-אונות. עוד לפני ששאלתי על טיב היחסים עם רעייתו אמר לי "רק תדעי לך שאני באמת אוהב מאד את אשתי, אין לנו שום בעיות בקשר הזוגי, ושהבעיה מפריעה גם לה".

 

טיפול

עמוס סובל בעיקר מבעיות לב וכליות. איברים נוספים הקשורים לכליות נפגעו אף הם. עד לפני שנה עמוס עבד כשכיר בעבודה ממשלתית משרדית, לא מאומצת מדי ולא מלחיצה.  במקרה שלו הלב נפגע עקב קושי להבין את דרכי העולם ואת אירועי חייו, ולא עקב מאמץ יתר. כלומר קרו דברים בחייו שאין ביכולתו להבינם. למשל, אביו עזב את הבית בהיותו בן 10, על כן עול הפרנסה הוטל על כתפי אימו ואחיו הגדולים. האב שמר על קשר מזדמן עם ילדיו, אך לא תמך בהם כלכלית (התחמק מתשלום מזונות).

כששאלתי על מחלות הוריו אמר שאביו סובל מסרטן בכליות. מיד הצעתי לו שיביא את אביו לטיפול אצלי, שכן יש לי נסיון בריפוי סרטן כליות.  הוא סרב, וטען שכבר 20 שנה אינו בקשר עם אביו. הנתק עמוק עד כדי כך שאביו לא הגיע לחתונת נכדיו, כלומר בניו של עמוס.

לצורך ריפוי מלא של הלב, העבודה הנפשית שיש לעמוס לעשות היא רבה. הנחיתי אותו כיצד לסלוח לאביו, ולנסות להבין את הצד שלו ואת התנהגותו המשונה כשעמוס היה ילד וגם עתה בבגרותו. לצורך ריפוי הכליות היה עליו להפסיק להרגיש לא מוסרי כשהוא כועס על אביו וגם לא מתראה עמו. כליות מסמלות בדרך כלל פחד, אך גם מוסריות וגם יעוץ. למשל, אם אדם מייעץ לאחרים והם "מצפצפים" על עצותיו הכליות עלולות להיפגע. בעייתו המרכזית של עמוס היא אשמה על היותו מנותק מאביו, ועל שאינו סועד אותו בבית החולים. עמוס חש שאינו מוסרי כלפי אביו. האב נישא בשנית לאשה שחוסמת את נסיונות יצירת הקשר של ילדיו.

כדי להפחית מנטל האשמה ביקשתי מעמוס לתרום כסף לבית כנסת, כדי שמתפלליו יברכו את אביו ברפואה שלמה ומהירה, שכן כל הנסיונות לחדש קשר עם האב עלו בתוהו.

כאבי הגב התחתון והברכיים נבעו מחולשה של הכליות. בנוסף, עמוס רגיש מאד לקור, וקשה לו בקיץ לסבול את המזגנים בכל מקום. במקרה זה, גם הבעיה הזאת נובעת מחולשת הכליות.

עמוס טופל בביו-אנרגיה בעיקר בלב ובכליות, וקיבל הנחיות תזונה מפורטות לשיקום מהיר של הכליות. בין היתר, עליו להקפיד על תזונה כמעט נטולת מלח ולהימנע זמנית מאכילת בשר בקר.

"איך את מטפלת לי בכליות? למה אני מרגיש שאת מחממת לי את הכליות על פלטה?" שאל עמוס. הסברתי לו שכמו שמטעינים מצבר חלש ברכב עם כבלים ממצבר פועל של רכב אחר, ככה אני שמה ידיים על כליותיו (לפעמים מגובה של 30 ס"מ מעל לגוף) ומטעינה אותן מחדש באנרגיה של חיים ובריאות. לשמחתי, המצבר/הגוף שלי אינו נפגע או נחלש מפעולה זו, כי האנרגיה אינה שלי – היא מהקב"ה. זוהי אנרגיה הריפוי או אנרגיית האהבה האינסופית של האל לברואיו.  אני רק צינור להעברתה.

בתום הטיפול הבהרתי לו שיצטרך עוד שני טיפולים לפחות, במיוחד לריפוי הלב, אך כבר עכשיו יש לו כליות של בחור צעיר בן 18. לכן, הוא יראה שיפור גדול במצבו הפיזי, החולשה שהיתה לו תיעלם ואיתה בעיית האימפוטנציה.

תוצאות הטיפול

למחרת עמוס התקשר להודות לי על השיפור הרב במצבו הפיזי, על זה שנעלמו כאבי הגב והברכיים, ועל תחושת שמחת החיים ששבה אליו.

עמוס הקפיד על הוראות התזונה שנתתי לו, ושמר על המחשבות – השתדל לחשוב רק בצורה חיובית. כעבור שבוע התקשר לספר, שהבעיה שכה הטרידה אותו ואת אשתו חלפה לגמרי- הוא כבר אינו סובל מאין-אונות.

 

הכותבת היא סיגי גולן-נחמני

הכל קשור

ריפוי  גוף-נפש

ריבלין 11 נתניה

טלפון:     077-9343474

[email protected]
בקרו באתר: https://www.sigi.co.il

צילום תמונה: תמיר ישעיהו

כתיבת תגובה

אנחנו לא נשתף את כתובת המייל שלך עם אחרים. שדות חובה מסומנים *

שלח

 

גב, ברכיים, מע' השתן

דלקות אוזניים בתינוקות

השעה 3:00 בלילה, התינוק בוכה וצורח מכאב, סובל מחום, ומושך לעצמו באוזניים? כמעט כל הורה חווה מצב דומה של דלקת אוזניים לפחות עם אחד מילדיו.

קראו עוד »
גב, ברכיים, מע' השתן

מיגרנות

מיגרנה (בעברית : צדעת, צִלְחָה, או צַלְחִית) מאופיינת בהתקפים של כאב חד, הפוגעים בדרך כלל בחצי אחד של הראש. למיגרנה מתלוות לעתים קרובות בחילה, הקאה, רגישות גבוהה לאור ולרעש, ולעתים נדירות

קראו עוד »
גב, ברכיים, מע' השתן

כאבי גב – סיבות ופתרונות

כאבי גב נפוצים מאד באוכלוסיה הבוגרת. רובנו סבלנו או נסבול מכאבי גב בתקופה מסוימת בחיינו. עמוד השידרה מייצג בעיקר את הכליות. אם הכליות אינן מתפקדות

קראו עוד »