טחורים

טחורים (Hemorrhoids) הם צבירים גדולים או כואבים במיוחד של ורידים באזור פי הטבעת.  ברמה הנפשית, כאב בפי הטבעת מעיד על צער, וטחורים מסמלים לחץ של זמן. בנוסף, חולשת טחול עלולה לגרום להתרחבות וורידים באזור פי הטבעת וליצור טחורים.

 

תאור מקרה

ליטל היא רווקה בת 39 מהקריות, שכירה במשרד רואי חשבון. בחודש האחרון סובלת מאד מטחורים, מעייפות ומבעיית נשימה.

החבר של ליטל מזה 3 שנים דוחה שוב ושוב את הצעותיה להינשא, וכרגע אינו מעונין בילדים. ליטל חשה שהשעון הביולוגי שלה מתקתק במהירות. על כן, עליה להזדרז בטרם "תאחר את הרכבת"  של גיל הפוריות.  לפני כחודש הציבה בפני החבר אולטימטום-  מתחתנים או נפרדים, אך הוא מתחמק מהנושא, ולליטל נגמרת הסבלנות.

סוגיית הילודה במדינת ישראל ממוקמת גבוה יותר בסדר היום האישי והציבורי לעומת מדינות אחרות. אנחנו חברה מוכוונת ילדים,  הרואה בילודה חובה לאומית (עוד חיילים בצה"ל ואזרחים נאמנים שיתרמו למדינה), דתית (מצוות פרו ורבו) ו/או דמוגרפית (הגדלת אחוז היהודים במדינה כדי לשמור על צביונה היהודי). הוריה של ליטל אינם לוחצים עליה להינשא, ועדיין הלחץ הסביבתי מורגש.

 

טיפול

הלחץ של ליטל לעמוד בלוח הזמנים, במקרה זה של השעון הביולוגי, גרם להופעת טחורים. דוגמה נוספת ניתן לראות בחדרי לידה. רופא אומר ליולדת, שאם תוך חצי שעה לא מתחילה לידה, תועבר לחדר ניתוח לביצוע ניתוח קיסרי. במקרים רבים התוצאה המיידית היא הופעת טחורים.

כמו כן, אבחנתי אצל ליטל חולשה בטחול ובריאות. חולשת הטחול נגרמה ממחשבה חוזרת כמו: "מתי אני אתחתן? מתי כבר אהיה אמא? האם אכנס בקלות להריון, או שאצטרך טיפולי פוריות ממושכים עם תופעות לוואי בלתי נעימות?". לימדתי אותה כיצד להמנע ממחשבה חוזרת, ולהביא במקומה מחשבה חיובית, כמו אילו שירים יושמעו בחתונה. בעיית הריאות מייצגת צער, אותו חוותה ליטל בעת סירוב החבר להינשא לה. אותו צער מתבטא אצלה גם בכאב בפי הטבעת.

טיפלתי בליטל בביו-אנרגיה בעיקר בריאות ובטחול. ניתנו לה צמחי מרפא לריפוי הטחול, הריאות והטחורים למשך שבוע. מאחר שעצירות היא הגורם המרכזי להופעת טחורים, המלצתי להרבות בשתיה ובצריכת שמן זית, אורז מלא (עגול, אדום או כל סוג שרוצים), פירות וירקות ובמיוחד סלק ועלים ירוקים כדי למנוע עצירות, וכן כמוסות של חידקים פרוביוטיים. לשם ריפוי מהיר של הטחול יש לבשל ולחמם רק על כיריים של גז, בישול איטי, לאכול לאט בישיבה וללא הסחות דעת, ולהרבות באכילת תפוח, אגס, גריסי פנינה, וירקות כתומים שמחזקים את הטחול. במתכוני מבוגרים באתר sigi.co.il יש מתכון מפורט למרק בטטה מופלא לריפוי טחול.

לבסוף, שוחחנו על מה שמשקף לה בן זוגה – את עצמה בהגדלה. כלומר את חששותיה מפני נישואים, את ההתלבטות הקטנה האם הוא החתן המיועד. ברגע שתהיה ברורה במחשבותיה וברצונותיה, מיד יגיע אליה כל מה שתרצה בקלות ובמהירות.

 

תוצאות הטיפול

ליטל חשה הקלה מיידית בכאבי הטחורים, ולמחרת לא חשה כאבים כלל. בתוך שבוע נעלמו הטחורים ואיתם נעלמה גם בעיית הנשימה. ליטל עשתה את "שיעורי הבית" שנתתי לה בנושא הקשר הזוגי, וכעבור חודש החבר הציע לה נישואים.

 

הכותבת היא סיגי גולן-נחמני

הכל קשור

ריפוי  גוף-נפש

ריבלין 11 נתניה

טלפון:     077-9343474

[email protected]
בקרו באתר: https://www.sigi.co.il

צילום תמונה: תמיר ישעיהו

תגובה אחת

כתיבת תגובה

אנחנו לא נשתף את כתובת המייל שלך עם אחרים. שדות חובה מסומנים *

שלח

 

טור גוף-נפש

ריח רע בפה

באשת הפה- האליטוסיס (Halitosis) – שם מזעזע לבעיה רפואית מוכרת כל כך לריח פה בלתי נסבל. חברות המייצרות מוצרי הגיינה לפה, שלרוב כלל אינם בריאים לגופנו,

קראו עוד »
טור גוף-נפש

וריד שער הכבד

וריד שער הכבד (hepatic portal vein, vena portae) אחראי על תפקודים רבים. זהו וריד גדול בחלל הבטן, המוביל דם מכל איברי מערכת העיכול ומאיברים נוספים בחלל הבטן – ישירות אל

קראו עוד »
טור גוף-נפש

עצירות – איך לעצור אותה?

שמירה על פעילות מעיים סדירה היא תנאי חשוב לטיהור הגוף מרעלים. עצירות (Constipation) משמעה שינוי לרעה בהרגלי היציאות, למשל, יציאות קשות ויבשות, או מועטות, ו/או

קראו עוד »